Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20241 vuosi Unohtanut vissiin tänne informeerata hassun tai jopa hämmentävän tapauksen lenkiltäni joku viikko sitten. Joku hirvi seisoi tiellä kun lähestyin sitä niin se säikähti minua ja lähti niin nopeesti karkuun että kellahti perseelleen kun jalat ei pitäneet asfaltilla. Näytti koomiselta. Piti vähän hiljentaa että kerkes kerätä luunsa siitä keskeltä tieltä ja päästä takas jalkeilleen ja kipittää metsikköön.
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti: Tämän Hirven iltapäivä ei mennyt ihan putkeen.. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/80fd522b-6a5b-4da3-8eae-8a412a9872ca Uutisessa on aika vaatimattomat tiedot. Hirvi lienee kuitenkin itse jatkanut matkaa 1. kolarin jälkeen toisen menosuunnan puolelle. Mä olen ajanut yhden hirvikolarin 80-alueella. Hirvi odotteli penkalla niin kauan, että mä olen kohdalla ja sit se juoksi päälle - sarvet tuulilasiin. Hirvi höyläsi kuskin puoleisen kyljen ja pakeni takaisin metsään. Takaovi ei enää auennut ja kuskin sivupeilistä ei löytynyt edes paloja. Joten aika tällejä tuollainen kestää.
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20241 vuosi Täällä seilaa yksi kuollut hylje. Joku keksi hinata sen ulapalle, mutta nyt tuota turvonnutta ruhoa nyt tuuli on painanut takaisin, reilun kilsan päässä rannasta purjehtii tällä hetkellä. Tiedä sitten kenen rantaan päätyy ilahduttamaan tuoksullaan... ja huonohan se on tuollaista torsoa koettaa tuolta ylös onkia. Siinähän olisi pelastuslaitokselle oiva harjoitusrasti ja kyllähän tuon poisto muutenkin niille kuuluisi.
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 1 tunti sitten, Jopotuinen kirjoitti: Täällä seilaa yksi kuollut hylje. Siinähän olisi pelastuslaitokselle oiva harjoitusrasti ja kyllähän tuon poisto muutenkin niille kuuluisi. Kukaan ei halua maksaa Joe Hongalle.
Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 20241 vuosi Lienee sama metsäkauris taas liikkeellä. Tällä kertaa vähän etäämmällä. On kuulemma pyörinyt nurkissa aikaisemminkin
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi Vuokra-asunnossani oli kärpänen. Paino sanalla oli. Nyt se on kuollut kärpänen, joka alkeellisen hermostonsa ohjaamana laskeutui sähkökärpäslätkän päälle kun jahtasin sitä. Sitten se halusi ja sai jännitettä ja virtaa.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Navetoissa tapaa toisinaan olla sähköisiä häkkejä. Kesäaikaan niistä lähtee ihan omanlaisensa tuoksu, kun liikennettä on ollut enemmän.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi Meille tuli huussiin pikkukärpäspulma, kun keksin laittaa tuuletusaukkoihin itikkaverkot. No verkko kyllä toimii, tavallaan. Nyt itikat pysyvä kyllä pihalla, mutta pikkukärpäset ei taas ulos. Ratkaisuksi kipasin pätkän MMJ kaapelia ja pistorasian. Asennuksen jälkeen rasiaan ajastin ja siihen Raid töpselimyrkkyputeli. Tarkoitus pitää laitetta päällä tyyppiä 1-3 kertaa vuorokaudessa ja 1-2 h kerrallaan. Loppullinen aikataulutus sitten saatujen tulosten perusteella. Uskoisin 1-2 myrkkyputelin silloin riittävän jopa koko kesäksi. Torressa tuo oli päällä 24/7 ja yksi puteli kesti reilun kuukauden. Pakkauksen mainoksessa luvataan putelin antavan suojaa 90 yötä, eli 8h/3 kk. Nyt ollaan Raidia suihkuteltu sisälle ja reikään, jos siellä sikiävät. Parempi suihke olisi varmaan Raid ryömiville, se kun jää pinnoille jopa viikoksi ja ötököille riittää kunhan talsivat pinnalla. Meiltä hävisi vuosikausia asustaneet yksittäiset Sokeritoukat kylppäristä yhdellä lyhyellä suhauksella niiden kulkureitille! 3 kk perästä oli vielä yksi havainto ja suhautus samaan paikkaan ja eiköhän nyt taida olla jo vuosi ilman havaintoja Kotia voisi tietty pyydystää Juoksuhämähäkin talovahdiksi, mutta jos ei ole huushollissa appetta hengenpitimiksi, niin ei sitten. Muokattu: 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi Noistä hämyistähän voisi joku leipoa bisnestäkin ekologisena sokeri- ja paperitoukien torjuntana. Eläinkaupasta vain pikkupussillinen vipeltäjiä huusholliin jahtiin. Hämyt hommailee toukat talosta siinä missä kissa hiiret
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Kissa on tavallaan hyvä talon vahti. Se näkee kaiken vieraan ensimmäisenä - senkun seuraat ikkunan alla puutarhapöydällä makaavaa kattia. Näin on bongattu useampi pihatielle tullut käärme.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Kuvassa on kaksi sutta. Moniko huomaa ? Kuvasin Alpenzoossa v. 2019. Muokattu: 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 3 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Ei kyllä oo...? Suurenna.
Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 20241 vuosi 1 tunti sitten, alpensau kirjoitti: Suurenna. Sutkisti pällistelin läppärin ruudulta, ei ole niin tihrustamista😉
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään