Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 20242 vuotta ^ No, ei jääty kyselemään, olisiko ehkä makkara kelvannut... Thaikkulan retkueilta muutamia hassuja tietty; hotellihuoneen oven alta oli ryösinyt kohtuullisen kookas tuhatjalkainen (ei myrkyllinen juoksujalkainen) keskelle lattiaa, tikkuaskin kokoinen sarvekas koppis muksahti oveen, vihreä puuboa ulkovessassa, liitävä lisko nenää hipoen ohi hotlan avoparvella; pahin näin oikeasti ajateltuna oli se pieni sinitäpläinen keihäsrauskuvauva (leipälautasen kokoinen) n. 10 cm rantavedessä. Tuo lähti jalan alta karkuun, molemmat säikähdettiin varmaan yhtä paljon.
Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 20242 vuotta ":...vaikuttavia tapaamisia eläinten kanssa" - nahkiaiset pelasti mun elämän. Pienen ympyräsuisen nappaus käteen, se ensimmäinen kerta - en voi tarpeeksi kiittää että sain tarkoituksen jaksaa jatkaa ~
Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Vanhempi juttu putkahti mieleen, 70-luvun loppua. Päätin mennä yöpymään riistantarkkailutorniin (max 2,5m korkea), jotta bongaisin hirven. Yöllä heräsin johonkin ryskeeseen. Hirvi oli tullut tunnistamaan, kuka tai mitä siellä tornissa on. No, näin sitten hirven aivan riittävän läheltä, 2-3 metriä. 😁 Muokattu: 4. Maaliskuuta, 20242 vuotta, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 20242 vuotta No silloin kun vielä ajelin pitkiä yölenkkejä * katsoin Säijän mäen päällä sivutielle ja siellä iso komea ilves. Samoin kolmostiellä ajelin yöllä kohti Valkeakoskea, vähän eteenpäin Savon risteyksestä, upea ilves juoksee tien yli. Todella kaunis eläin. * ja sama paikka kolmostiellä, mutta tulen aamuhämärissä Valkeakoskelta kotiinpäin. Yhtäkkiä kaamea ryske ja iso uroshirvi....liukkaalla tiellä kaatuu ja kaikki ketarat levällään. Voi kauheeta...pääsi siittä takaisin jaloilleen mutta oli ihan shokissa ja juoksi hirviaitaa päin, useampaan kertaan ennenkun hoksasi missä on aukko. * ja jälleen sama paikka, ajan Valkeakoskelle päin - jänis juoksee kohti ja tulee pehmeä osuma jalkaani. Jänis jatkoi vahingoittumatta matkaansa. * olen Säijässä lenkillä ja kotiinpäin, mäen päällä on hirvipariskunta...no, lähtevät varmaan pois ja ajelin - mutta en uskaltanu mennä, siellä ne hirvet oli vahdissa ja piti kääntyä ja mennä kotiin pidemmän kautta. * Olin pitkällä lenkillä Forssan kautta...siellä on pahat ylä- ja alamäet kun ajaa "takakautta" isossa alamäessä niin pikkulintu tulee....ja se onnistuu just meneen jostain rakosesta pyörän läpi!
Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Peuraemä ja kolme vajaa vuotista vasaa nuohoaa taas ikkunan alla nurmikkoa ja ojan piennarta
Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja About 150 kengurua loikkii golfkentän poikki Melbournen lähistöllä. https://orf.at/av/video/newsVideo2606 Mutta tässä fillaristeille mietittävää 😆
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20242 vuotta Ei kovin hämmentävää tai vaikuttavaa, mutta kettukanta taitaa täällä Joensuun seudulla olla kohtalainen. Aika harvakseltaan olen vuosien saatossa täällä bongaillut, mutta nyt olen nähnyt kolme viikon sisällä. Onhan täällä toki paljon jäniksiä ja varsinkin rusakoita, liittynee asiaan.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Oliko viime kesänä, kun kettu käveli asfalttitiellä meidän perässä jäniksenpoikanen suussaan. Vaikutti siltä, että kettu oli hieman leuhka.
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20242 vuotta ^ viime keväänä olin kiikaroimassa Pirkkalan vanhan kirkon vaiheilla....joutsenia pellolla ja kettu, jolla on jotain suussa...voi että pieni pupu suussa. Huusin että "kettu prkl sentään!"
Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 20242 vuotta Joskus tuolla Kuhankuonon reitistöllä patikoidessa ilmeisesti jonkun ketunpesän ohi, siinä oli muutama pikkukettu kettu ihmettelemässä ja pari uskalikkoa lähti seuraamaan. Piti sitten hätistellä että takaisin kotio päin, mutsinne muuten kurittaa! Lähtivätkin sitten takaisin päin kipittämään
Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja 12 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti: ^ viime keväänä olin kiikaroimassa Pirkkalan vanhan kirkon vaiheilla....joutsenia pellolla ja kettu, jolla on jotain suussa...voi että pieni pupu suussa. Huusin että "kettu prkl sentään!" Luonnon kiertokulun muuttaminen saattaa mennä reisille.
Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Käykö kohtaaminen kuolleen eläimen kanssa ? Nuohosin hormit 2 kpl. Kun kauhoin tuhkia pois saunan hormin tuhkaluukusta, kauhaan tuli kuivunut lepakko. Tuo oli mennyt nokosille väärään paikkaan.
Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Emäntä sanoi, että kun hän heräsi, niin kettu istui pihassa. Näkyi olevan kauempana ojan pientareella hiiriä väijymässä. Tummempi, likaisen keltainen turkki.
Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 20242 vuotta Kirjoittaja Katsoin illalla ikkunasta, kun pihan perillä alkoi mennä peuraa häntä pystyssa ja vauhdilla. 6 kpl. Kiersivät meidän tontin ja sitten ylämäkeen metsään. Toisella puolella taloa pellolla naapurin kaveri potki avo-ojia. Ne ovat menneet varsin murheelliseen kuntoon talvella. Peurat pakenivat siis ihmistä. Joku ajoi vielä isännän volvolla rinkiä kauempana pellolla. 🤔 (Onkohan vanha mies siirtynyt pilven reunalle ?)
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään