Kirjoitettu 22. Kesäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Remeksen Tornado nyt luettu. Seuraavana työnalla Juhani Aho: Rautatie
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Työnalla Satu Rämö: Hildur Islannissa seikkaillaan henkirikosten parissa.
Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 20241 vuosi Suomen Linnut- Suuri Lintukirja kirjaa olen aloitellut lukeen. Lokki Joonatan ja Ankeriaan testamentti mennyt yhdeltä istumalta jo useamman kerran. Näistä arvosana 10++++ Rachel Carsonin englanninkielinen "Under The Sea Wind" pitäisi myös jossain vaiheessa lukea. On vaan todella vaikeeta luettavaa kun kuvailevia sanoja ( kimmeltää, pursuta, huojua, pulputtaa...) on paljon enkä mä tommoisia sanoja osaa. Teen kirjan sivulle suomennoksia ja sitten luen sivun uudelleen. Pulmusirrien tarinan sain luettua ja ainakin sen osion ymmärsin, kun takatalvi yllätti ja jos lumisadetta ei olisi jatkunut 2 päivää, menetettyjä lintuelämiä olisi ollut paljon vähemmän. Voi että kun olisi suomennoksena tämä kirja, olen etsinyt netistä mutta loppuunmyyty joka paikasta.
Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Työnalla Satu Rämö: Rósa & Björk Islannissa seikkaillaan henkirikosten parissa tässäkin
Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Copy/paste + musta tausta käytössä. Pitäisi kai käyttää lisävalintaa "liitä tekstinä".
Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 20241 vuosi Mutta minne värit hävisi? oli joskus että sai sanan sinisellä tai punasella? Mikä tämä "spoiler" on? Spoiler
Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 20241 vuosi Tylypahkassa oli rääkyviä kirjeitä. Ei luulis olevan vaikea toteuttaa millä tahansa somepalstalla.
Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Työnalla Enni Mustonen: Kasvattitytär Kirjassa seurataan 1700 luvun kartanoelämää Suomessa.
Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 20241 vuosi 32 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti: Kirjassa seurataan 1700 luvun kartanoelämää Suomessa. "Hedda Noora Lilliehöök saapuu 17-vuotiaana emännän avuksi − ja naitettavaksi – kasvattiäitinsä kotikartanoon, Nordenskiöldien Frugårdiin." Kartanoissa taisi olla aikamoinen määrä navettapiikaa, kyökkipiikaa ym. työväkeä. Itse ihmettelin erään sukulaisfarmarin kotona meininkiä 1960-luvulla. Mä en ollut ennen nähnyt tai tiennyt palvelijoista. Äidin isän suvusta tiedän, että 1800-l loppupuolella jos mies nai kartanon lesken, niin se oli sama kuin olisi nainut pankin. Tällainenkin tapahtuma oli siellä (isoisän isä). Suku laittoi kyllä haisemaan. https://otava.fi/kirjat/kasvattitytar/ Muokattu: 11. Heinäkuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Enni Mustonen kirjoittaa mukavasti ja on helppoa luettavaa ilman turhanpäiväistä lässytystä, kuten jotkut kirjoittavat vain saadakseen sivumäärän kasaan. Tuo edellinen Ennin "Pukija" oli päätösosa niin ikään aikojen saatosta alkaneeseen sarjaan. Mietinkin, että mitäs nyt, kun tarinan jatkumo tuli päätökseen? Mutta hätiä mitiä, Enni aloitti uuden sarjan alusta, varmaan tämäkin tulee jatkumaan nykypäiviin muutaman jatko-osan saattelemana, kirja/sukupolvi
Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Työn alla: Rake Tähtinen, Tapettu illuusio Jonossa: Enni Mustonen ja Jo Nesbö
Kirjoitettu 5. Elokuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja Työn alla: Jo Nesbö: Isänsä poika Jonossa: Enni Mustonen: Näkijä
Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 20241 vuosi Kirjoittaja 30.6.2024 klo 15.24, Jopotuinen kirjoitti: Työnalla Satu Rämö: Rósa & Björk Islannissa seikkaillaan henkirikosten parissa tässäkin Jaahas, Satu Rämö onkin nyt kovassa nosteessa, tai ainakin onnistunut markkinointi. Teksteihin ujutettu pieni vassari politikointi ilman kytkentää itse tarinaan hiukan häiritsee. Kansanuutiset ollut sitten etunenässä ylistämässä kirjaa Telkkarissakin kuuluu olleen tästä jotain eilen. Rouva tarkensi vielä, että 4:nen tekee siitä TV sarjan miljoonan budjetilla. Turussa alkaa ensiviikolla jokin teatteriesityskin hänen tekstiensä perusteella, perustaen sarjan kolmeen kirjaan. Murhaaja on kuitenkin vaihdettu Mutta joo, ihan kelpotekstiä kahden kirjan perusteella enkä muista havainneeni kerronnassa kovin pahoja epäloogisuuksia, vaikkakin loppukohtauksen puitteet eivät olleet ihan uskottavia. Sarjan kolmoskirjaa en enää lukenut, osaksi toki ettei ollut vielä kaupan pokkarihyllyssä ja jos olisi ollut, niin olisi jäänyt vielä harkintaan. Mahdollisesti käyn sen teatteriesityksen katsomassa. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010802284.html Muokattu: 1. Marraskuuta, 20241 vuosi, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 20241 vuosi Ääneen Rasmus ja kulkuri. Astrid Lindgrenin tuotantoa. Seuraavaksi aivan tuoretta kotimaista lastenkirjallisuutta. Janne Malisen Vaaralinnan salaisuudet trilogian kolmososan.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään