Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä yllätti sinut viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Englannin puhetreeni on kyllä paikallaan, sitä hämmästyttävästi kadottaa sujuvan taidon jo ihan lyhyellä aikaa. Siihen ei auta vaikka tekee päivittäin kirjallista englantia.

Mutta nopeasti se moodi sieltä menee päälle, mutta alkuun se on vähän kuin auton käynnistys pakkaskelillä väsyneen akun kanssa.
Ja ajattelu tulee asettaa myös kohdemaan kielelle, hommat yksinkertaistuu heti, kun voi jättää suomi-englanti käännösvaiheen välistä pois.

Pahinta on joutua tulkiksi kahden vieraskielisen ja keskenään eri kieltä  puhuvien väliin. Ensin joudut mielessäsi kääntämään kuullun suomeksi ja siitä edelleen toiselle kielelle ennen uloslausumista. Siinä prosessori käy jo melkoisilla kierroksilla :D 

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

• Viestejä 2.7k
  • Katselut 249.8k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Sain tunnustuksen. Aamun juhlatilaisuudessa mainittiin muutaman muun ohessa meikäläisenkin nimi, ei muuta kuin itsekseen viihtyvän työmuurahaisen epämukavuusalueelle juhlaväen eteen. Tuommoinen Suome

• Että näistä tylsä-palaveri-töherryksistä saa ihan kelpo kuvia, kun näyttää vähän tietkonetta. Palaverit ovat pelastettuja!!!   

• Aika pitkä odotusaika... 😀 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu

^ mielestäni puhun ihan ok englantia, ja ainakin brittien englanti on erittäin ymmärrettävää, ei tule oleen ongelma. 
Joka työpäivä joutuu sitä englantia puhuun, ja sitten kirjoittaan w-clubin foorumilla, sekä USA/kv nettikaupoissa.
Lisäksi kaikki nahkiais-tietous on opeteltu englanninkielisistä opuksista.
...lääketieteellisiä asioita en ymmärrä englanniksi en sitten millään - mutta nahkiaisjutut ymmärrän :D

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

Romanit ovat paenneet Vantaalle Ruotsin lisääntynyttä väkivaltaa, jengitappeluita ja työnsaannin hankaluuksia.
Ruotsissa syntyneet romanit katsovat olevansa suomalaisia, kun heidän vanhempansa ovat suomalaisia.

Mutta mitenköhän mahtaa käydä rikollisuustilastojen. Vantaalla kasvua ja Ruotsissa laskua?

https://yle.fi/a/74-20068821

Kirjoitettu
5 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Romanit ovat paenneet Vantaalle

Pojat saivat viikossa oman asunnon. Pääkaupunkiseutu. ??

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Helluntailaisia. Mulla on ollut tollasiakin naapurina, parempi etten sano mitään.... 

Kirjoitettu

Olli Rehn on siis minua 3 vuotta vanhempi....ilman tietoa aattelin että on 13 vuotta mua vanhempi...

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, tempokisu kirjoitti:

Pomolta tuli tekstiviestinä, tavataan ensi viikolla. Yllätti kyllä totaalisesti.

Kai ne on joutuneet hommaamaan keikkalääkärin, muuten business kusee.

Kirjoitettu
1 tunti sitten, alpensau kirjoitti:

Kai ne on joutuneet hommaamaan keikkalääkärin, muuten business kusee.

Mitä mä äskön sanoin sulle tosta nälvimisestä? 
Menen huomena 3 tunniksi linja-autolla töihin, ja ensi viikolla kuten aiemmin, todennäköisesti linja-autolla/taksilla. 
Koska ei olla reilu vuoteen tavattu ( aiemmin kävi useinkin) ja on ihmetyttänyt todella, jotain on tapahtunu kun mun piti reseptikin kirjoittaa...

Tämän foorumin PITI olla hyvän mielen foorumi, ja mä olen pahoittanut mieleni juuri jäsen "alpensaun" sössöttelyn takia jo useamman kerran. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

Kirjoitettu

^ tsemiä jos et muista mitä ihan äskön kirjoittelit, kun kysyin miten sitä vaakaa pitää puristella, käsissä vai lattiaa vasten.
Ja nimenomaan vastasin että kun toinen on tosi kipeenä ja pelottaa toipuuko, niin tommoinen ei ole tarpeellista.

Ei missään nimessä. Kyseessä on alan sisäpiirirituaali, jolla saadaan veri kiertämään käsivarsissa ja erityisesti herätellään käsivarsien lihasten mitokondrioita. 

Kirjoitettu

Tamperelainen erikoisuus on jutuilla kuljettaminen. Ehkä pitää välttää jatkossa moista, jos ei ole varma toisen huumorintajusta.

Kirjoitettu

^ böö... nimittäin että en ole tamperelainen. Onneksi, ihan järkyttävä kaupunki.

Ihmetyttää kun olet mun juttuja lukenu, niin et ole pystynyt hahmottamaan millainen olen. Ja sitten vielä toi tamperelainen...aika loukkaavaa.

Kirjoitettu

Kun tietokilpailussa ( Stadi vs.Lande) siinä finaaliosuudessa kysytään "Mistä huonekalusta Nakkila on kuuluisa?"

a. pirtinpöytä b. keinutuoli...olisin olettanut että kysytään ruokaa.
Mutta ikävä kyllä finalisti vastasi väärin, Nakkilan paistamolla on keinutuoli joten mä vastasin keinutuoli. 
Tämä ohjelma on siittä hyvä että voi vastata itekin, ja myös oppia jotain.

( valvotaan sitten koko yö varmaan....)

Kirjoitettu

Just, sitten kun voisi nukkua aamulla pitempään - ei ole nukuttanut koko yönä.
Aattelin että kävelen sen saman kun perjantaina työmatkaanoin 8km (4 osuutta erikseen), ja äkkiäkös kevyen pakkaslumen autonpeiton päältä harjaa.
Olen ihan puhki, saa myös luvan olla hieman lyhempi kävelymatka-osuus.
En ole vielä pyöräilykunnossa, voisi muutama kilsa mennä mutta siittä mitään hyötyä  ole, on tämän vuoden pyöräilyt jo pilalla.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.