Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mikä yllätti sinut viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu
10 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Itse en ole lääkäri, enkä edes tohtori.

Silti olin uskomuksessa, että kaikki ilmot tulevat Suomi.fi kautta, kuten on toitoettu tähän asti.

Mutta, niin kai sitten. Anteeksi maalaisuuteni 🤔

Saat ilmon, että Suomi.fi:ssä on verottajalta sulle ilmoitus. Meet suomi.fi:hin, jossa sua kehoitetaan lukemaan ko. viesti vero.fi:ssä. Mit vit ? Mä meen suoraan vero.fi:hin lukemaan. Suomessa on pian jono lukemattomia ilmoja, koska miksi kirjautuisin kahteen eri palveluun etsimään viestiä, jonka voi lukea vain verossa.

• Viestejä 2.8k
  • Katselut 259.6k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Olutmoottori
    Olutmoottori

Sain tunnustuksen. Aamun juhlatilaisuudessa mainittiin muutaman muun ohessa meikäläisenkin nimi, ei muuta kuin itsekseen viihtyvän työmuurahaisen epämukavuusalueelle juhlaväen eteen. Tuommoinen Suome

• Että näistä tylsä-palaveri-töherryksistä saa ihan kelpo kuvia, kun näyttää vähän tietkonetta. Palaverit ovat pelastettuja!!!   

• Aika pitkä odotusaika... 😀 

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Että pankkikortti voi niin totaalisesti sanoa sopimuksen irti. Äss-pankin korttia yritin käyttää lähimaksulla, sanoi että syötä slottiin, syötin, korttia ei tunnisteta. Putsasin pyyhkimällä, ei mitään, rää'ällä, ei mitään, hinkkaamalla rukarilla, ei mitään. Pistin pankkiautomaattiin saadakseni cashia, ei tunnista. No, mulla on useampi kortti, mutta jos ei olisi ollut, niin pankin tarjoama "lähetämme sinulle uuden kortin kahden viikon kuluttua" olisi voinut nostaa kyyneleet silmään. Toisaalta pieni paasto ei varmaan tekisi pahaa.

Tiedän monta tyyppiä, jolla ei ole kuin yksi kortti, onko se sitten tiskille nostamaan? Muistelen että mun lähin tiski on Hesassa...

Kirjoitettu

En tiennytkään, että sian läski voi olla näinkin arvokasta, 25 €/kg.

Kuvassa 0,5 kg puteli tuota arvokasta eliksiiriä. Toki sotien jälkeen Suomi rakennettiin tuon ja ruisleivän voimalla, mutta silti.

1786124920003.thumb.jpg.f5200bf1f3dcd218

Kirjoitettu

Laardia tai naudan talia jos käyttää ranskalialaiten paistamiseen, tulee kyl hyvejä. Em cee donals käytti jälkimmäistä 90-luvun alkuun, jolloin terveysterroristit pilasivat hyvän resenptin ja korvasivat aidon tavaran cotton seed oililla ja lihauutteella..

Kirjoitettu

^ Eiks se ankka oo se millä tulee parhaat ranet. Näitähän saa joistakin premium bursamestoista.

Naudan rasva on luultavasti korvaantunut enemmän hinnan takia kuin terveyssyistä. Nää kuumennetut rasvat on terveyden kannalta aika monimutkasia. Se mikä on kylmänä parasta voi muuttua kuumennuksessa myrkyksi.

Kirjoitettu
8.8.2026 klo 07.02, alpensau kirjoitti:

Saat ilmon, että Suomi.fi:ssä on verottajalta sulle ilmoitus. Meet suomi.fi:hin, jossa sua kehoitetaan lukemaan ko. viesti vero.fi:ssä. Mit vit ? Mä meen suoraan vero.fi:hin lukemaan. Suomessa on pian jono lukemattomia ilmoja, koska miksi kirjautuisin kahteen eri palveluun etsimään viestiä, jonka voi lukea vain verossa.

On tuolla muuten sellainenkin erikoisuus, että, jos olet ottanut käyttöön e-laskun, verottaja lähettää silti erillisen laskun. Ja sitten kun täyttelet saadun laskun maksettavaksi, saat havaita maksaneesi kahteen kertaan. Itse havahduin tuohon kun verkkopankissa näkyi tulossa oleva maksu kahteen kertaan, deletoin niistä toisen ja sillä hyvä.
Nyt Rouva puolestaan ihmettelee, kun huomasi maksaneensa mätkynsä kahteen kertaan 😄

Noissa erillisissä laskuissa saisi kyllä lukea vaikka eräpäivän kohdalla, että e-lasku tms.

Muokattu: , käyttäjä: Jopotuinen

Kirjoitettu

^Tuo kahteen kertaan mätkyjen maksaminen onnistuu vain massikeisareille ja -keisarittarille joilla on kaupunkiasunto ja merenrantapalatsi kauniita kelejä varten. Meillä muilla ei tilin saldot riitä tuplamätkyihin.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Niin, eikös juuri ollut puhetta että ko. maksajat ovat Ruotsin kuninkaallisillekin sukua, että kyllä varaa on maksella mätkyjä vaikka kolmeenkin kertaan.

Kirjoitettu

^^^niinpä. hauska kun perikunnan kiinteistövero tulee postilla JA e-laskuna ja sitten pitää muistaa perua se omalta tililtä tehty ja maksaa sieltä perikunnan tililta prkl.

Kirjoitettu
9 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:

Että pankkikortti voi niin totaalisesti sanoa sopimuksen irti. Äss-pankin korttia yritin käyttää lähimaksulla, sanoi että syötä slottiin, syötin, korttia ei tunnisteta. Putsasin pyyhkimällä, ei mitään, rää'ällä, ei mitään, hinkkaamalla rukarilla, ei mitään. Pistin pankkiautomaattiin saadakseni cashia, ei tunnista. No, mulla on useampi kortti, mutta jos ei olisi ollut, niin pankin tarjoama "lähetämme sinulle uuden kortin kahden viikon kuluttua" olisi voinut nostaa kyyneleet silmään. Toisaalta pieni paasto ei varmaan tekisi pahaa.

Tiedän monta tyyppiä, jolla ei ole kuin yksi kortti, onko se sitten tiskille nostamaan? Muistelen että mun lähin tiski on Hesassa...

Eikö paikallisessa Prismassa ole pankkipalvelua?

Kaksi eri korttia kyllä suositeltavaa (esim visa yhdestä pankista ja master toisesta). Ja viime aikoina olen tykästynyt google payhin johon olen liittänyt Masterin. Voi maksaa kännykän maksupäätteen päälle viemällä lähimaksulla ja 50 euron raja ei koske sitä. Alan vaan pelkäämään että unohdan luottokorttien tunnusluvut kun niitä ei enää yleensä tarvitse. No sen voi taas sitten tarkistaa pankkisovelluksesta. Jos muistaa sen tunnusluvun :)

Okei, siihen käy myös sormenjälki.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo, ajattelin tossa Dansken korttiani, joka on se pääkortti minkä takana on rahaakin. Toi S -pankki on mun "höylää huoltsikalla", siellä on max 500 eikä mitään luottoa. Ulkomailla sun muualla uskaltaa käyttää.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.