Jump to content
Sign in to follow this  
Maake

GZR Urban Rambler sähköläski

Recommended Posts

https://verk.com/hgkbk

Ostin kyseisen pyörän verkkokaupasta, en oikeen löytänyt pyörästä käyttökokemuksia niin ajattelin kirjoittaa itse sellaisen.
Oon ikäni polkenu pyörällä ihan harrastemielessä, viimeiset 5v 28" tunturi pop mummopyörällä johon uusin takavanteen kokonaisuudessaan kun äidiltäni sain pyörän. Katselin tässä jotain kulkupeliä jolla pääsisi maastossakin paremmin kuin mummopyörällä ja pitkän miettimisen jälkeen päädyin läskipyörään ja halusin nimenomaan sähköavusteisen. Koeajoin XXL sportissa white sähkömaasturia ja tykkäsin. Mutta halusin Fatbiken että kulku olisi helppoa myös talvella. Menin tuon jälkeen verkkokaupan sivuille ja tilasin tuon pyörän.

Pyörä tuli hyvin pakattuna Oulun verkkokauppaan, tosin jouduin purkamaan pahvilaatikon että mahtui autoon penkit käännettynä.
Kämpille ja osat kasaan, polkimet ja tanko paikalleen, akku laturiin ja tutustumaan pyörään. Läskipyöristä ei ollut mitään kokemusta ja laitoin 2bar painetta molempiin renkaisiin (kumessa luki näin!!) Joka oli tietysti aivan liikaa. Nyt on 0,7 ja laskea voisi vielä. Kävin ajelemassa ensin ilman akkua että totun taas käsijarruihin ja vaihteisiin. Pyörä tuntu mulle tosi kevyeltä ja muutenki oli hyvä tuntuma, tosin ei oo kokemusta mistää monen tonnin maastureista. 
Akku paikalleen ja hauskuus alkoi. Tuntui oudolta, kuin kuussa polkisi kun moottori avustaa eteenpäin. Peukalokaasulle lisäpisteitä, sillä on hyvä säätää avustuksen määrää ja pyörä liikkuu itsestäänkin sen avulla. Tosin pitäisi liikennevakuuttaa jos sitä käyttää. Tutustuin ohjemaan ja näyttöön ja avustimen nopeusrajoitin on sieltä ohjelmoitavissa myös. Mutta suomessahan ei saa avustaa moottori enää 25 kmh jälkeen soo soo!
Moottori tuntuu riskiltä ja vie mukavasti pyörää eteenpäin, itse olen 107 kg/ 188cm ja pyörässä riitti säätövara minun tarpeisiin.
Olen ajanut pyörällä pari päivää ja vehje on saanut kyllä runtua aika kovin muttei osoita mitään antautumisen merkkejä.
Akun kesto on hyvä, itse käytän avustusta melkein kokoajan, ohan se kiva päästä kovaa vähällä vaivalla., muistuttaa vähän mopoajoista. Ajoin n.20km lenkin enimmäkseen maastossa ja akusta kului puolet. Avustus päällä miltei kokoajan. Ylämäissä ja pehmeällä alustalla se pääsee myös oikeuksiinsa. Tämä on ollut kyllä tosi hupaisa vehje ja on itsellänikin ollut selkä märkänä mutta ei niin raskas jaloille ku normipyörä joten kyykkyreeneihin pääsee seuraavanakin päivänä. 5/5 arvosana tälle tähän mennessä. Tein myös pienen videon kun ajelin eilen (30.6) sillä pari lenkkiä. Tässä siihen linkki.