tempokisu Kirjoitettu 13. Heinäkuuta Kirjoitettu 13. Heinäkuuta Testataan nyt sitten tämä. On pakko. Ai että minä kun aina valitan. Fillarifoorumiltakin heivattiin kun...no, kyllä se oli muu syy kun valittaminen, samoin täällä tämä kotiaresti. Yritätte vedota siihen valittamiseen, mutta tiedän ihan hyvin mikä se perimmäinen syy on. Tekin tiedätte, mutta ei kehdata sanoa. No, nyt Iltalehden nettisivuilla ja juttu on julkaistu ihan Fillari-lehdessäkin, kun neitokainen ei löydä itelleen sopivia pyöräilyvaatteita. Vääränkokoinen vaate on terveys- ja turvallisuusriski. Neitokainen on 161cm ja paino 65kg. Tuntuu kuulemma kamalalta kun paita on kokoa L. Pitäisi tehdä kaikille vartalotyypeille vaatteita. Ja pieniä fillareita. Ja tämäkö ei ole valittamista 😂 no ei, vaan se on naurettavaa valittamista. Eri valmistajilla on ihan erilaiset koot, ite olen 160cm ja 43-44kg ja ostin Luode10- merkin trikoot kokoa M ja L. S ei mahtunu polvista pidemmälle. Toisaalta olen löytäny shortseja lastenosastolta 152cm kokoiselle, ja hyvin sopii. Vaatetta voi myös hieman muokata, tai laittaa kuminauhaa. Nuoremmat tietysti haluaa että on ihonmyötäiset ja sävy sävyyn....niin minäkin nuorempana ajattelin, ja teetin mulle sopivia ajohousuja ( eikä ollut kallista ) ja tässä noin 60v iässä mieluummin ei-kireet. Ja että tämänkokoisia ei sitten haluta pyöräilemään. Siis se pyöräily sujuu kyllä vaikka ihan "tavallisissakin" vaatteissa. Ja jos minä olen löytäny ihan helposti kokooni sopivan fillarin, tai siis 7 fillaria ( pyöräilyurani aikana), niin kyllä se varmaan jutun neitokaiseltakin onnistuu. Lyhyempi stemmi ja jos ei kisaile niin satulaa eteenpäin. Ja fillariin voi ostaa semmoinen marketin pehmeän satulan. Joka on sekin nyt tämmöiselle luupepulle liian kova, laitoin satulan päälle paksun pipon ja nailonsukan. Heti parempi. Muistan kyllä aktiivipyöräilyvuosiltani että farkkujen kanssa oli ongelma. Jos mahtuu reisistä, vyötäröllä on 10cm liikaa, ja jos ehkä menisi vyötärölle mutta en saa reisiä mahtumaan > ratkaisu on että kiristän vyötäröä. Anteeksi, mutta me äiteen kanssa naurettiin jutulle, että voi valittaminen sentään. Ja karu totuus on se että 161cm/65kg,se on koko L. Siinä ajaa 160cm 55kg tempoilija, kuvaajan Clas-Olov Slotten ( r.i.p.) nimitys "Sininen Salama" 😄 Rutilus sentään, sähkövaihteet meni sateessa jumiin ja ajoin sitten isoimmilla tuumilla. Voitin ikäkausitempon jotain 5 minuutilla seuraavaan. Sähkövaihteet tämän jälkeen pois. Harmittaa että myin tämän pyörän, siitä olisi saatu oikein hyvä maantiepyörä.
alpensau Kirjoitettu 14. Heinäkuuta Kirjoitettu 14. Heinäkuuta "Tää oli tässä - tulis sairaus ja vapauttaisi." Ulkomailla, missä k a i k k i on isompaa ja hienompaa (sateet ja auringonpaiste mukaanlukien) on aihepiiri nimeltään exit. Pitääkö sulle googlettaa kotimainen exit-foorumi vai löytäisitkö itse ?
tempokisu Kirjoitettu 14. Heinäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Heinäkuuta 🤣 juuri tätä ^ tavoittelin ja se - onnistui! On sairauksia vaikka muille jakaa, odottelen nyt neurologin lausuntoa ajokiellosta, ja heinäkuussa tietenkään mikään ei etene. En kaipaa ulkomaille ( paitsi se yksi mutta se on taloudellisesti nyt mahdottomuus) , tässä lähiluonnossa olen saanut kokea hienoja kokemuksia ja näkemyksia, ja mulle riittää ihan paikallisen luonnon antimet. Miksi mennä merta edemmäs ....lintuja, kun lähiluonnosta saa näin upeita kokemuksia.
tempokisu Kirjoitettu 14. Heinäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Heinäkuuta ps. jäsen "alpensau" mikä ihme sai sut vastaamaan tähän "valitus" topicciin? Et ottanut kantaa tuohon naurettavaan "voi kun ei ole sopivia urheiluvaatteita"- valitukseen. No, on nuoria kun eivät osaa parsia sukkia tai tumppuja, tai pienkorjata vaatteita esim. lyhentää farmarihousujen lahkeita tai ommella uusi nappi, ommella revennyt vuorikangas...löysän vyötärön voi helpoimmillaan hoidella hakaneulalla..
alpensau Kirjoitettu 14. Heinäkuuta Kirjoitettu 14. Heinäkuuta (muokattu) Kivat sullekin. PS. Luulin tähän asti, että et välttämättä ole psykiatrinen tapaus ja että jotain toivoa on jäljellä. Muokattu: 14. Heinäkuuta, käyttäjä: alpensau
tempokisu Kirjoitettu 14. Heinäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Heinäkuuta Juu kiitos samoin, mutta on hieman ristiriitaista että haluat mut pois, mutta seuraat mun postauksiani lähes sairaallolisesti. Laita mut hylky/ignore- listalle. Mutta ei, kun kumminkin kiinnostaa 😄
tempokisu Kirjoitettu 14. Heinäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Heinäkuuta ..ja siis ajatuksenani on että tämä olisi sellainen "ihmetyttää, jeesustelua"- aihe....hyvässä ja pahassa, mutta ei henkilökohtaisuuksia.
tempokisu Kirjoitettu 14. Heinäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Heinäkuuta Katsonu tuota "The Floor Suomi" ohjelmaa silloin tällöin. Siinä 2 neitokaista, eikä kumpikaan tiennyt väistämisvelvollisuus- merkkiä eli kärkikolmiota. Joku "muu vaara"...😄 Ja just äskön piti tunnistaa suomalaisia ruokalajeja tai ruoka-aineksia. Sitten tuli kuva... ei mitään hajua.....siinä oli 4 nahkiaista 😃
tempokisu Kirjoitettu 15. Heinäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Heinäkuuta (muokattu) Aamulehti "...kun vihdoin saamme nauttia odotetuista helteistä" = kun sitten joudutaan kärsimään kauan pelätyistä helteistä. Enkä todellakaan ole ainut. Lehden kolumnisti oli kumppaninsa kanssa suunnitellut viikonloppua Turussa. Matkat majoituksineen ( ilmeisesti yksi yö) 200e/henkilö. No, Tallinan reissu, matka sekä laivamatka! majoituksineen 140e/henkilö. Kolumnistilla raha ratkaisi, mutta olisin valinnu Tallinan reissun muutenkin ( jos puhutaan lomareissusta), siinä tulee se laivamatka 🚢 Minäkin olin suunnitellut kuvausreissua Turkuun, mutta sairauskohtaus esti. Ja Irinan mielestä "junamatka Turkuun olis ihana" 😄 Muokattu: 15. Heinäkuuta, käyttäjä: tempokisu no jopa tulee kirotusvirhettä...
tempokisu Kirjoitettu 15. Heinäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Heinäkuuta (muokattu) Kahvila laajensi toimintaansa 😄 nyt saa myös....mutta nahkiaisia siis vasta 16.8. Oli vaan pakko tehdä tämä, ei millään malttanu vielä kuukautta, mutta siis hyvä tietää etukäteen ja varautua... Muokattu: 15. Heinäkuuta, käyttäjä: tempokisu
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään