Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tempokisun terveisiä

Featured Replies

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Mä olen vannonu että EN soita 112...mutta nyt oli pakko. 
Isä tulee kuskaan jos joutu, toivottavasti selviää vain tk reissulla. 

oon pyytäny sata kertaa päästä....ja nyt mä vaan rukoilen että pääsisin jossain voimissa kotiin. 

• Viestejä 232
  • Katselut 13.7k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

• Yritin sun puolella olla tuossakin. Ja sinä vaan haukut... Ja jos et tajua kertakaikkiaan miksi sut tänne omaan osioon siirrettiin (mikä oli Sulolta todella hieno vastaantulo kun et saanu kokonaan ken

• Ja kas, Laji.fi - foorumilla mut on ylennetty luottamustasolle 😄 mä olen semiaktiivisesti sinne nahkiais- ja lokkikuvia laittanu...( teknisesti mulle vaikeeta, mutta onnistui ) tätä kautta pääsin myös

• Huhuun.. kuulolla ollaan!

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Joo, mutta kun oli saattaja mukana niin pääsin kotia. Kyllä tämä tästä...
Se tosin ei ole syy, vaan se että olen väsynyt tähän kotiarestiin. 
Käänteinen painonhallinta on edistynyt ja tänään...sain tilattua kotiinkuljetus 10 isoa nahkiaista. 
Olen iloinen 😋 jos tämä ei riitä normikeskusteluun, niin ei sitten. 

Ja sehän on niin että kun jonkun asian menettää, vasta sitten honaa....sillä varauksella että poikkeus vahvistaa säännön. 

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu
jaksaa, ja sitten jotain ei

Kirjoitettu

Hyvä, että pääsit kotiin.

Ei muuta kun kaikkea hyvää rasvaista pikaruokaa ja suklaata ym, niin kyllä sill läski tarttuu... 😉
(Toki veriarvot ei välttis tykkää...)

Muokattu: , käyttäjä: concorde

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ Hb oli lievästi sanottuna hieman alhainen, kuten myös verenpaine... ja ihan vaan yleisvointi heikko. Lääke: ruokaa!
Sinänsä veriarvot olkoot mitä on, nyt on kuitenkin kyse isommasta asiasta. Elämästä. 
Tämä on ihan ihme juttu; mä tiedän että en voi olla 37kg ( viime keskiviikkona tämmöinen pohjalukema ) ja rukoilin että saisin "merkin" - ja sain. 
Oli tosi vaikeeta katsoa kun nyt on tullu kilo lisää. Mutta sujui kummiskin kauppapyöräily ihan eri tavalla kun viikko sitten, vaikka tuntui että nyt tuuli vie.... 
Ja yksi tärkee asia - autoilu. Mä en nyt näin luurankona edes uskaltaisi ajella autolla, ja näköjään oikea nilkka haluaa levätä niin ei sitten kävellä. 

ps. mä en ole kropassani ikinä läskiä nähnytkään, senverta liikkuvainen olen että lihakset ne tässä ravintoa kovasti kaipaa!

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

En kyllä tiennyt että tämä on näin vaikeeta. Saada edes 1 lisäkilo lisää. Viikossa tullut ehkä 100g...ja sekin vaihtelee mittausajankohda mukaan. 
On kyllä ihan tajuttoman pitkä ja vaikee tie edessä ( kuinkas muuten kun on minusta kyse...) jos meinaa ede sen 40kg saavuttaa. 

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

sieltä "Koska viimeksi ajot" ja työmatka 82km. Mun työmatka meno oli yleensä about satanen ja takas sitten  vähintään 13km. 
Ja se vuosiennätys 2009 oli 40 240km ( ja sitä ei palstalaiset ohita, eikä varsinkaan naispuoliset ), mutta kelit oli ihan eri ja talvellakin pystyi normaalisti ajaan. Nyt on sitä söheröä ja vesisaedetta talvellakin. Tänä vuonna on sairastelua sikäli ollut että muutama satanen ehkä ajettu. Kävelyä olen sensijaan harrastanu. Ja huomannu eron; lähtee pyörälenkille ja jo lähteissä toivoo että olisi jo kotona, kun lähden kävelylle toivoisin sen kestävän mahdollisimman kauan, nautin hitaasta kävelystä ja luonnon havannoimisesta!

Nyt olen niin onnettomassa kunnossa että pyöräily on tosi raskasta, ennen mun erityisjuttu oli ylämäet, ja nyt on hyvä kun pienenkin ylämäen pääsen ylös jotain 9km/h. 
Tavoite on pystyä pyöräilemään lintukävelyille ja jos vaikka Säijän jaksaisi, ja siihen voisi yhdistää lintutarkkailua ja marjojen noukkimista. Päämäärätön ajeluhäröily ei kovasti kiinnosta.

kirotusvirheitä

• 3 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Tämä vuosi oli kyllä aika painajaista ja pohjakosketusta...mutta ehkä juuri siksi sain elämänhaluni takaisin 🦢

Nahki%20ja%20Lampre%20vko52uvc23%20copy2

Vesa siellä elätteli toiveita että poistun....koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, että katsellaan ~

tarkennus

Kirjoitettu

Sinä luet aina väärin kyllä kaiken tai et ymmärrä lukemaasi. Missään EN ole elätellyt toiveita sinun lähdöstä. Laitoin että tässäkö oli sun exit ku olit ollu hiljaa pitempään. Siinäkään en kirjoittanut että toivon sinun lähtöä.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ Kuka täällä nyt sitten ei ymmärrä humoria.... en mä nyt täällä ehdi koko ajan oleen kun eläkeläisellä on niin paljo muuta tekemistä. Onneksi ei kuitenkaan tänä talvena autolumitöitä ****

( no ok, tämä oli testi että luetko, luit 😜 )

• 4 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja
7.12.2025 klo 09.38, tempokisu kirjoitti:

En kyllä tiennyt että tämä on näin vaikeeta. Saada edes 1 lisäkilo lisää. Viikossa tullut ehkä 100g...ja sekin vaihtelee mittausajankohda mukaan. 
On kyllä ihan tajuttoman pitkä ja vaikee tie edessä ( kuinkas muuten kun on minusta kyse...) jos meinaa ede sen 40kg saavuttaa. 

Tai sitten ei. 3kg on siis tullut lisää, eli nyt tuo 40kg tosin vaihtelee 39-40 välillä. Olen ihan samannäköinen luuranko kun em. mittausajankohdalla. 
Mitataanpa uudelleen, missä ne 3 kiloa majailee:
26.11.2025 paino 37kg/ pohje27cm/ reisi40/ lantio80/ vyötärö60/ rinta85/ hauis21.
27.01.2026 paino40kg / pohje28cm/ reisi43/ lantio80 /vyötärö60/ rinta85/ hauis21. 

😂 eihän näille lukemille voi kun nauraa, mutta ne kilot on menny juuri oikeesiin paikkoihin eli jalkoihin. Kävelylenkeistä ollut todellakin hyötyä. ( rinnanympärys on ollu aikoinaan 105cm....ja ei tarvi huomauttaa...)
Ajattelin jo pitkään josko aloittaisi avaintouinnin tai aluksi vaan kastautuminen, vaikka 2 kertaa viikossa. 
Käynyt 2 kertaa kastautumassa ja polttelee nytkin terapian ( viimeinen, hoitaja saan...eikun joutuu Tipotien hoitopisteeseen ) jälkeen mennä. 
Aikoinaan jännitti ja stressasi, ja kastautumisen jälkeen (vaikka menin autolla) tuli kylmä. Nyt ei ole tullut, vaan tunne jees, mä uskalsin ja meen toistekin kun kävelyreittini varrella on ( kotiin lyhintä reittiä 400m). Ennen myös hermostutti jos siellä oli muita ihmisiä. No eilen oli työmiesporukka ( uimapaikka remonteerataan), totesin että äläkää katsoko, meinaan vaihtaa vaatteet tässä. Mitään pukukoppia tarvita, ja jos joku mut uikkareissa näkee, niin kauhistuu...
Harmittelin myös vanhojen tikapuitten poistoa, mutta portaat osoittautuivat paremmiksi ja ennenkaikkea turvallisemmaksi, erityisesti jos vaan kastautuu.

Avantopaikka 2009, nyt siis samaa paikkaa remontoidaan...

Lenkill%C3%A42009%20Uintiavanto%20tammik

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

^ ei ole, jos jaloilta kysytään. Mutta ei sen väliä, viilentymäänhän tuonne mennään... Nyt siinä on vain puinen alusta ja musta päälyste, ja tuplaportaat.
Mutta kuten sanoin, tuo on 2009. !! ja sinä vuonnahan mä pyöräilin sen 40 240km! sen rinnalla avantouinti on aika pieni asia...

• 5 weeks later...
Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Nyt ei ole kaikki hyvin. Tuntuu että kunto heikkenee koko ajan, esmerkiksi tuon 25kg paino on tosivaikeeta maaten nostaa, kyllä se sitten asennossaan menee. Molemmat reisilihakset venähtäneet, että spaagativenytys ei onnistu. 
Ja väsyttää.
Äskön lähdin kauppaan ja tarkoitus sitten Lidlissä myöhemmin....tuntui vaan niin pahalta että käännyin kotiin ja käyn molemmissa kaupoissa samalla reissulla. 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.