Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mitä missasit viimeksi?

Featured Replies

Kirjoitettu

Joo, tänään pollareilla on kvarttaalin viimeinen päivä ja Palsternakka on kepittänyt pojat tienpäälle korjaamaan sakkobudjetin alijäämiä.

Huomenna helpottaa taas.

Suomi on oikeusvaltio ja täällä on oikein sakotuksetkin budjetoitu, ettei sakoteta liikaa?

 

  • Viestejä 35
  • Katselut 3.9k
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Most Popular Posts

  • Joo, tänään pollareilla on kvarttaalin viimeinen päivä ja Palsternakka on kepittänyt pojat tienpäälle korjaamaan sakkobudjetin alijäämiä. Huomenna helpottaa taas. Suomi on oikeusvaltio ja tä

  • Missasin maalin.   Laitoin paperia kylppärin lattialle ja väänsin karhunläjän, joka *pläts* menikin hieman liian reunaan eikä paperille kokonaan. Näytteen seulontaan otin ohjeen mukaan ja ra

  • Tempokisun legendan nousun ja tuhon.

Lähetetyt kuvat

Kirjoitettu
2 tuntia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Joo, tänään pollareilla on kvarttaalin viimeinen päivä ja Palsternakka on kepittänyt pojat tienpäälle korjaamaan sakkobudjetin alijäämiä.

Huomenna helpottaa taas.

Suomi on oikeusvaltio ja täällä on oikein sakotuksetkin budjetoitu, ettei sakoteta liikaa?

 

Onkohan Palsternakka todellisuudessa kirjoilla vvm:n veronkanto-osastolla ? Kameratolppa kustantaa 40.000 - aika iso summa. Voisiko kokeilla valotaulua aja*ittuhiljempaa ?

Kirjoitettu

Tai että maalattaisiin tolpat neonväreillä, aseteltaisiin todellisiin vaaranpaikkoihin ja rajoituskyltti siihen tolpannokkaan vielä.

Mutta idea ei lähde lentoon, koska kaikki hiljentäisivät kyseisessä kohdassa, eikä kamara välähtäisi koskaan.

Kirjoitettu
4 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:

Tai että maalattaisiin tolpat neonväreillä, aseteltaisiin todellisiin vaaranpaikkoihin ja rajoituskyltti siihen tolpannokkaan vielä.

Kokolailla näin toimitaan Ruotsissa. Taitaa jopa toimia risteyskolareita estävästi. Suomessahan niistä ei olekaan kyse, vaan veronkannosta. Onkohan Suomen viranomaisilla kaikki asiat kunnossa ?

Muokattu: , käyttäjä: alpensau

Kirjoitettu

Suomessa muutenkin asetellaan rajoituskylttejä tienposkeen niin harvakseltaan, että ajellessa ne tuppaa unohtumaan. Autojen merkkitunnistimetkin nuo unohtavat ja navilta tietoja tarkistellessaan laittavat sitten satasen näytön päälle vaikka tiellä 80 talvirajoitus.

Kustannuskysymys se tämäkin, kun pitää niitä kylttejä vaihdella kahesti vuodessa, niin ei laiteta sitten kylttejä kuin tien molempiin päihin.

Kirjoitettu

^ kyllä niitä rajoitusmerkkejä on tosi tiheään, ja kun vakioreittejä ajan niin muistaa jo...esim. Kiikoisten risteyksestä on vähän aikaa 70km/h ( Porin suuntaan). Turkuun kun ajaa niin on myös niitä "peltipoliiseja" aina kun tulee alemman rajoituksen paikka. Nekin melkein muistaa vaikka ajelen Turkuun kerran vuodessa. 
Monissa nopeusrajoitusmerkeissä on semmoinen "läppä" että ei tartte vaihtaa kylttiä, kääntää vaan läpän. Sitten on myös jotain digitaalisia, jossa rajoitus vaihtelee myös kelin mukaan.

Minulle 80km/h riittäisi tosi hyvin, ainoastaan moottoritie Helsinkiin on niin tylsä että siinä voisi ajaa satasta. En nykyisin kyllä aja 120km/h juuri koskaan.

 

"Missasin" pääsiäisenvieton sukulaisten kanssa....

Muokattu: , käyttäjä: tempokisu

  • 6 months later...
Kirjoitettu
10 minuuttia sitten, concorde kirjoitti:

Mä olen missannut tän...

image.png.b46a8c96c37ff4609b2e03959cd88e96.png

Miksi ne ajoivat pakettiautolla hiljaa mun sähköpyörän kannoilla ? Jokin tutkimus (investigation) avattu ?

Kirjoitettu
3 tuntia sitten, concorde kirjoitti:

Mä olen missannut tän...

image.png.b46a8c96c37ff4609b2e03959cd88e96.png

Kuten myös... Lentoyhtiö Qantas sitävastoin on tuttu; Queensland and Northern Territories Aerial Service.

Kirjoitettu
  • Kirjoittaja

Monet sanat/lyhenteet tulee jostain... mä yllätyin esim. modeemista (modem = modultator demodulator) ja news (north east west south, viittaa siihen että uutiset tulevat joka puolelta)

Kirjoitettu
8 minuuttia sitten, tommi2 kirjoitti:

Monet sanat/lyhenteet tulee jostain... mä yllätyin esim. modeemista (modem = modultator demodulator) ja news (north east west south, viittaa siihen että uutiset tulevat joka puolelta)

Modeemi oli tuttu, kun niiden kanssa on tullut työskenneltyäkin. News oli uutta tietoa, eipä mennyt tämäkään päivä ihan hukkaan.

  • 5 months later...
Kirjoitettu

Missasin maalin.

 

Laitoin paperia kylppärin lattialle ja väänsin karhunläjän, joka *pläts* menikin hieman liian reunaan eikä paperille kokonaan. Näytteen seulontaan otin ohjeen mukaan ja ravistin putkiloa sulkemisen jälkeen. Kävin viemässä postilaatikkoon enkä missanut, vaan kuori meni siististi luukusta.

Kirjoitettu
7 minuuttia sitten, mgcc kirjoitti:

Missasin maalin.

 

Laitoin paperia kylppärin lattialle ja väänsin karhunläjän, joka *pläts* menikin hieman liian reunaan eikä paperille kokonaan. Näytteen seulontaan otin ohjeen mukaan ja ravistin putkiloa sulkemisen jälkeen. Kävin viemässä postilaatikkoon enkä missanut, vaan kuori meni siististi luukusta.

Pahvinen kaarimalja oli hyvä laite tuotoksen keräilyyn. En toki suosittele "varpusparvi" -malliin...

Kirjoitettu

Samalla tavalla sen maljan voi missata, kun perssilmä on huono tähtäämiseen. Ja siis jonneille tiedoksi, kysymys on syöpäseulonnasta, joka tällä hetkellä alkaa 60-vuotiaista kahden vuoden välein ja muutaman vuoen perästä ikäraja laskee.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Tärkeää tietoa

Hyväksy Käyttöehdot ja Tietosuojakäyntö.

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.