Kirjoitettu 9. Kesäkuuta9. Kesä Chilit ja basilikat siirtyivät viikonloppuna ulos koppiin, samalla kurkut ja kurpitsat omille paikoilleen.
Kirjoitettu 9. Kesäkuuta9. Kesä Juhannusruusu aloitteli varovaisesti kukintansa viime viikolla ja Alppiruusu jo hieman aiemmin.Tässä kun oli se jäätävä ja tuulinen jakso, niin kaikki otti takapakkia ja ovat nyt hieman varovaisia. Muokattu: 9. Kesäkuuta9. Kesä, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 11. Kesäkuuta11. Kesä Peurojen napsimat rodot alkavat toipumaan. Ruskeat lehdet lienevät pakkasen aiheuttamia. Muokattu: 11. Kesäkuuta11. Kesä, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 13. Kesäkuuta13. Kesä Muistin käydä ennen saunaa ropsuttelemassa lannoitetta pilarikatajille, kun kerran sadettakin uhkaillaan tulevaksi.
Kirjoitettu 13. Kesäkuuta13. Kesä Mitä laitoit?Meillä kasvaa lukuisia useampimetrisiä katajoita (ja paljon matalampaa porukkaa), joskin niiden myrskykesto rungoille on huono, eikä uber lannoitus ole silloin hyvä asia (meillä siis), mitä nyt kusella käyn aina joskus. Viimetalven Hannes myrskyssä meni taasen yksi nurin, juurakot kyllä pitävät, mutta rungot nurjahtavat tyvestä niiden pituuden kasvaessa. Mutta silti jatkavat kasvuaan uudessa asemassaan. Sitkeitä kavereita! Muokattu: 13. Kesäkuuta13. Kesä, käyttäjä: Jopotuinen
Kirjoitettu 15. Kesäkuuta15. Kesä Söin hetki sitten ekat 2 retiisiä. Loput saavat kasvaa vielä hetken. Kylvöjä on kahta eri sarjaa - itävyys erinomainen. Retiisin lehdet ovat kuin haulikolla ammuttuja. Keräsin äsken pienen kourallisen etanoita parin metrin rivistä. Luin agronetistä, että kylvöt noin yleensä eivät meinaa pysyä tänä vuonna pystyssä. Liekö muukin syy kuin liika typpi ?
Kirjoitettu 20. Kesäkuuta20. Kesä Nostin kaikkein pisimmällä varrella varustetun retiisin. Se on kasvattanut mukulaa vain nimeksi. Joo ja etanat on vedelly lehtiä napaansa. Muokattu: 20. Kesäkuuta20. Kesä, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 20. Kesäkuuta20. Kesä 54 minuuttia sitten, Jopotuinen kirjoitti:^^ Typpeä liikaa?Todennäköisesti niin. Tuo on uusi penkki, johon ajoin paljon kompostia ja kattilan tuhkia. Kompostin jälkeen vetelin jyrsimellä useampaan kertaan ennen talvea. Muokattu: 20. Kesäkuuta20. Kesä, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 21. Kesäkuuta21. Kesä Joku öttiäinen oli syönyt frouvan pienistä karviaispensaista lehdet, karviaiset ovat tallella ja netin tietojen mukaan tod näk valmistuvat lehtien puuttumisesta huolimatta.Eilen tuli kaivettua siimuri/raivuri esiin ja ajeltua rehottavia ei toivottuja kasvustoja matalammaksi, ensin kolmioterällä ja sitten siimalla siistimmäksi. Heinien ja putkikasvien lisäksi pajuja yms risuja pitää välillä hillitä.~puolet tontista on "luonnontilassa", ja saa ollakkin, parin vuoden välein pitää risuja harventaa ettei tule mitn ryteikköä. Muokattu: 21. Kesäkuuta21. Kesä, käyttäjä: Olutmoottori
Kirjoitettu 21. Kesäkuuta21. Kesä Mulla on tontilla (+0,5) ha kolme erillistä metsälöä. Ostettaessa tää oli entistä peltoa, jolla kasvoi metristä kuusta ja 5-metristä koivua. Sain mm. kuusiaidan kaatamalla ylimääräisiä pois. Teen vuosittain 5+ mottia klapeja - varmaan jo liki 20 v peräkkäin. Hehtaarikasvuksi muunnettuna tulee iso luku. Tosin kasvu lasketaan kiintokuutioina. Muokattu: 21. Kesäkuuta21. Kesä, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään