Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 20178 vuotta Eli vianetsintää, itse olen melko kokematon pyörien kanssa vielä, joten kysäsen josko tämä olisi jokin helposti etädiagnosoitava. Joka polkasulla kampien ollessa samassa asennossa tuntuu polkimissa pieni napsaus/porras/kopsaus. Kuuluu myös pieni ääni. Vaihteella ei ole merkitystä, välillä tuntuu kovemmin ja välillä vaimeammin. Tuntuu ihan tasamaalla, ei tarvitse kovaa rasitusta, mutta pyörää ilmassa pyörittämällä ei huomaa. Mistähän kannattaisi vikaa alkaa paikallistamaan? Pyörä on 2014 Ridley XBow Disc 105, mikäli tästä tiedosta on apua.
Kirjoitettu 21. Kesäkuuta, 20178 vuotta Käsin pyörittelemällä/heiluttelemalla voi paikallistaa löysällä olevia osia. Jos ei tunnu mikään osa olevan löysällä niin sitten ruuvien tarkastusta yksitellen kunnes jotain löytyy. Tarkastaisin ainakin seuraavat: - Eturattaiden pultit - Jos lukkopolkimet niin klossien ruuvit kengänpohjissa - Kammen pultit - Polkimien kiristys kampeen - Osuuko eturatas etuvaihtajaan
Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 20178 vuotta Eli vianetsintää, itse olen melko kokematon pyörien kanssa vielä, joten kysäsen josko tämä olisi jokin helposti etädiagnosoitava. Joka polkasulla kampien ollessa samassa asennossa tuntuu polkimissa pieni napsaus/porras/kopsaus. Kuuluu myös pieni ääni. Vaihteella ei ole merkitystä, välillä tuntuu kovemmin ja välillä vaimeammin. Tuntuu ihan tasamaalla, ei tarvitse kovaa rasitusta, mutta pyörää ilmassa pyörittämällä ei huomaa. Mistähän kannattaisi vikaa alkaa paikallistamaan? Pyörä on 2014 Ridley XBow Disc 105, mikäli tästä tiedosta on apua. Itellä oli just samaa napsetta ja polkimen löysäys ja uudelleen kiristys autto maastossa[emoji106] pitää rasvata kierre ku jaksaaLähetetty minun G8231 laitteesta Tapatalkilla
Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 20188 vuotta Felt: n cyclocross:ssa sama kiusallinen ilmiö toistui kahtena vuonna,. Kun nousit ajamaan satulasta ääni hävisi kun painopiste siirtyi rungossa. Kävin koko pyörän läpi vaiheittain ja lopulta päädyin vaihtamaan keskiön molemmat prässätyt laakerit. Ääni hävisi ja käyttämällä hyviä laakereita voi ajaa taas pitkään. Liikkeessä on laakerien prässäys työkalut jos ei itse halua ryhtyä puuhaan, hinnallisesti yleensä koko paketti alle 40€.
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään