Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Kirjoittaja Huomenta! nyt herätty ajallaan ja oottelen Aamulehteä. Ilman paperilehteä ei voi syödä aamupalaa, tarvittaessa käy myös vanha lehti ( laitan joskus lehden säilöön (erityisesti jos on jotain erityistä kuten vaikka Nightwishin tuho), ja on ihan hauska lukea miten ne asiat oli 1990-luvulla. Vanhoja luontolehtiä voi myös lukea uudelleen; tuolla on kyllä jo isot pinot lehtiä... Äh, eilen UMK tuli uusintana sopivaan päiväsaikaan, ja unohdin! netissä hienoja otteita kilpailusta, näkyyköhän yle-areenassa. Sillä Samin ja Jorman rokokoo-asut on hienot! ja miss Suomi voisi ottaa mallia Lindasta, kävellään lavalla kuin maailman kuningatar, ja Erikasta että enemmän on enemmän. ( aha, JJ oli viime vuoden viisuvoittaja )....ja kuten sanottu, ei ole mitään muistikuvaa kuka edelliset viisut voitti. Mitkä viisuvoitot muistat: Hollannin Ding Dong ( se on hyvä vieläkin), Abban Waterloo ( Abba toi viisuihin popin) Itävallan miesnainen Wurst, ja samaten aiemmin Israelin jotain "Abani bi aboe..." tietysti Irlannin Johnny Logan ja Ruotsin Loreen, ja joku Kultaiset kengät. Suomennos Ranskan viisusta "Lintu ja Lapsi" Lordi puolestaan toi rockin viisuihin. Ja Ukrainen Wild Dance yksi kaikkien aikojen viisu-suosikistani. Måns Zelmerlöf Heroes ( ja on mun suosikkikokoomalevyllä, autossa) Norjasta Aleksander Rybak ollu kaksi kertaa, samoin siis Loreen, Ruotsin Carola, Saksalta neitokainen joka kisasi perättäisinä vuosina, Johnny Logan...Suomi olisi voinu nyt laittaa viisuksi sen kun oli väliaikanumerona ( sen verta heräsin että kappaleiden pikauusinnat ja väliaikaesitykset näin ) Jaha, aamulehti tuli, nyt puuronkeittoon...
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Kirjoittaja ..huomena jotain muuta kun puuroa aamupalaksi.. Urheilua * aiemmin siis joku Aamulehden lukijapalstalle kirjoitti että meni maku kun Herola tai Hirvonen kiroili hävittyään olympiakullan sekunnilla. Ja nyt Falunin katastrofin jälkeen "Pitkä on ollut matka ja, ja...mutta tuntuu hyvälle, että tämä latu loppuu..." Perttu Hyvärinen nieli kyyneilään ( no ihan ymmärrettävää..) mutta Petteri Koivisto päätyi sijalle 52 ja kuvaili kisaa.. "Ihan v*** pska, ei siinä... Pska" Viaplayn haastattelun jälkeen Sami Jauhojärvi totesi ..."siinä on perheen pienempien korvat pitäny peittää..." 😂 kun kyllähän se on niin että toi v** on lapsen ekaksi oppima sana ja koululaisilla joka toinen sana on se v*** Yleisurheilun halliSM-kisat myös tänä viikonloppuna. Toimittaja Mikko Meklin ( miksi vaihtoi sukunimensä Güntherin Mekliniin?) toteaa että Saga Vannisella kaikki ei ole kunnossa.."...Vanninen livahti paikalta kommentoimatta suorituksiaan toimittajille. Sunnuntaina hän jo suorastaan myrskysi pois paikalta ja nopeasti." Jonkin verran haastatteluissa ollut, onneksi en silloin vielä edes osannut sanoja v***, pska, helevetti. Huonosti menneen kisan, tai jalkakipujen takia menin sivummalle itkemään. Siltikin joskus se itkeminen päätyi lehtijuttuun. Itse en ole ikinä kokenut että on joku "kunnon ajoitus"...jos kevään eka tempo meni huonosti niin se oli sitä... Useimmiten olin omassa parhaassa kunnossani koko kauden. Hölkän lopettaminen oli itkua, mutta tempoilun lopettaminen iloa ja vapauttava päätös. Vihdoinkin pääsi ajaan niitä erikoispitkiä matkoja 🙂 Otetaan loppukevennys tähän; Kysyttäessa miten kisa meni? - mä olin toinen! ja kaveri toiseksi viimeinen" Muokattu: 2. Maaliskuuta2. Maalis, käyttäjä: tempokisu tarkennus
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Kirjoittaja No, tarkennan jo aiemmin sanottua, kun jäi vaivaamaan teidän suhtautumisenne. Tempon lähtöjonossa: "..jännittää kuka tulee toiseksi" - sanoin sen niin hiljaa että ehkä lähettäjä kuuli, mutta muut ei. Kerran elämässä tämän uskalsi sanoa. Myös se kun tuumasin ikäeroja, sekin hiljaa itekseni. Tosihuono häviäjä olen aina ollut, ja jännitti jo lenkille meno "olisipa jo kotona" - kun taas nyt harrastukset voisi jatkua vaikka koko päivän.
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Toisessa elämässä olisit nuorena tavannut Pete Facebookin ja nyt olisit paikallisessa tuopilla.
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Kirjoittaja No voi päivää teidän kanssanne ( Vesa ei sitten tullut mukaan tähän ...) 😂 Jo ihan pienenä tyttönä ennen kun edes kävin koulussa, tiesin että perhe-elämää minulle ei tule, ja hyvä niin sillä jos olisin halunnu oman lapsen...surua sitten siittä. Tykkäsin istua isän auton etupenkillä ja vaan olla siinä. Kyllä, tykkäsin barbie-nukeista, mutta myös pikkuautoilla leikkimistä. Olut on pahanmakuista, ei kiitos. Kaikkem pahanmakuisinta juomaa on Long Gin Drink. Muutaman kerran ollu "rajalla" ja oli vain itestä kiinni jaksaako jatkaa, olisi ollu hyvin helppo vain luovuttaa. Mietin kuitenkin että ei ole elämästä mitään hyviä muistoja, pelkkää köyhyyttä, kipua ja kiusattuna olo. Halusin hyviäkin kokemuksia. Ja niitä myös sain. Menneitä voi muistella, sillä moni juttu silloin kirpaisi mutta nyt vaan naurattaa. Tai hävettää, oli ajanjakso kun etsin itseäni...ja siinä tuli käytyä monenlaista tyyliä sun muuta. Sitten vaan uskalsin olla itseni, ja t-paitatyylillä menen. Muutenkin olen löytänyt itseni, ja on rauha olla tämmöinen häröilijä. Ja se että näinhän siinä pitikin käydä; en ole koskaan "oikeissa" töissä ollutkaan. tässä jo odottaen...
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Tuopissahan voi olla mitä vaan... Mä oon kerran suorittanut Hämeenkadun Approssa Laudaturin juomalla illan aikana 12 tuoppia piimää... 😄
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Ei toki sovi kaikille ja mikä minä olen neuvomaan ketään, mut ite sain jonkinnäköisen valaistumisen kun luovuin kaikista "päätin lapsena jo"-jutuista. Musta ei siis tullut inkkaria tai ritaria... Tein tossa alle 1,5 vuotta sitten esim. elämänpäätöksen, jota aikaisemmin pidin että "ei sovi minulle, ei koskaan" ja nyt on tunne että olis pitänyt toimia jo 20 vuotta sitten.
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Kirjoittaja ^ 😎 ai niin! olen mä käynyt Haikan Grillillä syömässä kala-annoksen ja otin jälkiruoaksi 2 lasillista Pina Coladaa! Tein yhdessä vaiheessa pienen listan mitä haluaisin vielä kokea. Yksi oli matka taksilla, done. Ja juurikin käydä Haikan Grillillä ( puolisen kilometriä kotoa ). Sitten Laukontorilla jäätelöä lokille. Mutta edellisessä elämässäni olin pieni jänis. Huom! äitini tekemät hienot asut.
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Kirjoittaja 1 minuutti sitten, tommi2 kirjoitti: Ei toki sovi kaikille ja mikä minä olen neuvomaan ketään, mut ite sain jonkinnäköisen valaistumisen kun luovuin kaikista "päätin lapsena jo"-jutuista. Musta ei siis tullut inkkaria tai ritaria... Tein tossa alle 1,5 vuotta sitten esim. elämänpäätöksen, jota aikaisemmin pidin että "ei sovi minulle, ei koskaan" ja nyt on tunne että olis pitänyt toimia jo 20 vuotta sitten. Joo et ole. Enkä ole koskaan päättänyt, vaan tiennyt. Tosin ihan yo-kirjoituksiin asti, olin koko kouluainana halunnut opettajaksi. Jotain kävi ja lupasin ( ei mitenkään painostettu vaan ehdotettiin ) jos saan 6 laudaturia niin menen lääketieteelliseen. Mutta niinpä, olisi pitänyt...aika paljonkin. Mutta kun oli kirjoitettu toisin. Kaikki on johdatusta. Vaikka ensin harmittelee, niin myöhemmin ymmärtää miksi sen piti mennä just näin.
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Kirjoittaja ps. varmistin takatalven tulon laittamalla paksuimmat talvikamppeet ylähyllyille.
Kirjoitettu 2. Maaliskuuta2. Maalis Kirjoittaja ^ ei muuten naurata, sillä ystävystyin naapuriasukkaan Helmi-koiraan. Helmi oli jo iäkäs ja jotain sairautta, kun eräänä aamuna näin Helmin suosikkipaikalla kynttilälyhdyn ja havuseppeleen, tiesin heti miten oli käyny. Vein siihen pari oksaa ja pidin hiljaisen hetken. Oli aika kun lemmikin menehtyminen mikään syy ole sairauslomaan. Katsantokantani kuitenkin muuttui täysin kun aloin tutustua eläimiin enemmän. Ja vieläkin tulee kyyneleet ( nyt), kun ajattelen 2023 kesää; lokkiperheen iloinen ja ilmeikäs Leo-poikanen menehtyi. Silloin itkin valtoimenaan useamman päivän. Leo Kesällä 2024 , ensinnäkin lokkien pesä käytiin tuhoamassa (ihan varmana sama lintuvihaaja joka ruokinnatkin vei) pesintä myöhästyi, mutta niin sinne kuoriutui yksi poikanen. Jota sitten en havainnu ja taas itkua...mutta sitä suurempi oli riemu ja ilo kun siellä olikin 2 poikasta; Leevi ( ensin kuoriutunu) ja Lissu. He kasvoivat lentokykyisiksi poikasiksi. oikeanpuolinen on Lissu, Leevi keskellä. On kyllä mielettömän hienoa seurata ja oppia lintujen juttuja 🙂 mitenköhän tänä kesänä käy kun tuo peruskivi on vedenpinnan alla.
Kirjoitettu 3. Maaliskuuta3. Maalis Kirjoittaja ## ei kertakaikkiaan ymmärrä näitä "Suurmestari" "omg" - siinä nää puolijulkkikset nauraa omille vitseilleen. Ja nää ohjelmat ei mitenkään lisää tyyppien suosiota, vaan päinvastoin. Samoin nyt mastercheffiä mainostetaan isosti Vappu Pimiällä. Niin mikäs se ohjelman tarkoitus oli? Vapun takia jää katsomati, aiemmin olen katsonu. Tosin näitä kokkiohjelmia sun muita leivontoja alkaa olla liikaa. Tämä "Olet mitä syöt" - onko noi pöydällä olevat ruoat oikeesti vai jotain muovista tehtyjä? Minne nämä kokkiohjelmien ruoat päätyvät? Ja miten se todistetaan mitä joku tyyppi viikossa oikeasti syö, ja juo? Käsikirjoitettuja kaikki, kuten myöns "selviytymis"-ohjelmat. Yksin erämaassa, Selviytyjät, Summit - ne mitään sielä yksikseen ole vaan on kuvausryhmä ja lääkintäryhmä vieressä. Ja UMK. Jorma ja Sami ihan ok, mutta nyt kun kehuivat että "maailmanluokan show/esitykset/puitteet", no ei kyllä ollu. Menkää katsomaan Taylor Swiftin showta. Tosin kun ennakkomyyntiä ei ollu tarpeeksi niin Taylor jätti Suomen keikkakiertueltaan pois. äh, miten tää nyt lähti vaikken ollu vielä... Ja ovat vielä että nyt kun Suomi voittaa viisut niin me ( Jorma ja Sami ) juonnamme. Tuskin pääsee edes finaaliin. Käy kuten aika monelle viisut voittaneelle, että kuka on JJ? aarrggg, ja se Lasse Virenin "Lumoral on hyvä" - mainos on palannut. Nyt ei mainosteta kuuluisaa kaatumista....mutta mainoksesta ei edelleenkään käy ilmi mikä tuo Lumoral on? No, paljon kertoo kumminkin se että aloituspakkaus on nyt 175e ( muuten 199e) - ja sen jälkeen tullee kuukausierät 99e tjsp. Kuka tommoista härpäkettä edes suussaan pitää joka yö. Samalla rahalla saa hammaslääkärin puhdistukset muutama kerta vuodessa eikä tarvi ite miettiä miten tämä laitetaan....ja nukkua yöt normaalisti. Muokattu: 3. Maaliskuuta3. Maalis, käyttäjä: tempokisu ei ollu vielä valmis..
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään