Kirjoitettu 21. Helmikuuta21. Helmi Kirjoittaja ^^ juu on etsitty netistä ja katselinkin telkkarista. Äh sentään on sprintti, olisi kiva jos olisi joku pidemmän matkan nousua ja laskua- taipale. Mutta just tuossa jutusteltiin....totesin että Iivo keskeyttää, mutta ponsorisopimusten vuoksi lähtee kisaan. Onhan suomalaisilla aika eri, vaikka Niskaset ja Pärmäkoski on miljonäärejä, niin se ei ole mitään verrattuna norskeihin. Kläbo matkustelee yksityislenskarilla, tosin aika rankkaa jos itekseen pitää olla eikä kontaktia "real world" ole juurikaan. Kläbolta kysyisin: mikä on hienoin hetkesi elämässä ( ei ehkä ole joku kisavoitto ) mitä musiikkia kuuntelee, onko mitään muuta harrastusta? suunnilleen näitä kysyisin myös Saulilta ja Stubbilta..
Kirjoitettu 23. Helmikuuta23. Helmi Kirjoittaja Just...Aamulehden lukijan mukaan yhdistetyn hopea himmeni kun maaliin saavuttuaan Hirvonen lateli kirosanoja. Niin. Mitäpä ite tuumaisisit jos Olympiakulta jäi noin sekunnin päähän. Toimittajat myös tunkee kyseleen tuntemuksia hetikohta maaliintulon jälkeen. Antaisivat nyt urheilijan eka rauhoittua, siis jos kisa on mennyt ei-hyvin. Ja ainakin minä jouduin kokemaan myös sen että pskat, helppo lopettaa, siis tempoilu, viittaan Kristan päätökseen lopettaa hiihtokisailu. Ah, pääsi vihdoinkin ajaan pitkiä lenkkejä kesällä(kin) 🙂 Muokattu: 23. Helmikuuta23. Helmi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 23. Helmikuuta23. Helmi 21.2.2026 klo 12.49, tempokisu kirjoitti: Kläbolta kysyisin: mikä on hienoin hetkesi elämässä ( ei ehkä ole joku kisavoitto ) mitä musiikkia kuuntelee, onko mitään muuta harrastusta? suunnilleen näitä kysyisin myös Saulilta ja Stubbilta.. Aika monella palstalaisellakin on elämä ja hyviä hetkiä lähes päivittäin. Ei niitä voi laittaa kiistattomaan jonoon saati nostaa yhtä hetkeä yli muiden.
Kirjoitettu 23. Helmikuuta23. Helmi Kirjoittaja ^ no vähän nyt tilannetajua ja lue postaukseni uudellen... Se oma kokemus, ite voisin heti laittaa kolme ikimuistoisinta hienoa kokemusta. Eikä ne ole koulutodistus eikä urheilukisoja.
Kirjoitettu 23. Helmikuuta23. Helmi Ei multa irtoaisi top 3:a. Ei noita voi vertailla. Lisäksi tulis tarve sanoa jotain hienoa ja raflaavaa, mikä välttämättä ei oikeasti ole hieno kokemus. Ikimuistoinen on mulla myöskin eri kun hieno. Tätä varmaan Alpensau tarkoitti myös.
Kirjoitettu 23. Helmikuuta23. Helmi Muistan minäkin jotain. Laitetaan sieltä huonommasta päästä. Äiti kuori keittiössä perunoita, kun iski aivoverenvuoto (se viimeinen). Lapset olivat sattumalta näköetäisyydellä.
Kirjoitettu 23. Helmikuuta23. Helmi Kirjoittaja 2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: Ei multa irtoaisi top 3:a. Ei noita voi vertailla. Lisäksi tulis tarve sanoa jotain hienoa ja raflaavaa, mikä välttämättä ei oikeasti ole hieno kokemus. Ikimuistoinen on mulla myöskin eri kun hieno. Tätä varmaan Alpensau tarkoitti myös. Ei voi vertailla muiden kanssa, mutta omassa mittakaavassa. Ja en tarkoittanu "sillä tavalla" hieno, vaan tärkeä. Ja kuten sanoinkin aiemmin, hieno ja ikimuistoinen. Vaikuttanut elämään, antanu tarkoituksen elää. Ja nyt eläkeläisenä olen iloinen että ^ kävi.
Kirjoitettu 23. Helmikuuta23. Helmi Niin siis en voi vertailla itseni kanssa. Mä kerran kännissä olin tosi onnellinen, mut sit jos se pitäis skaalata oman lapsen syntymään verrattuna, niin noi on niin erilaiset kokemukset. Tai verrata maailman parasta pastaa Italaiassa tai rakastumista. Mulle ainakaan noi ei putoa tavallaan samalle asteikolle, niiden arvosteluskaala ei ole yhteneväinen. Vähän kun tää vanha sanonta "kumpi on vahvempi, leijona vai hai? Maalla vai vedessä?"
Kirjoitettu 23. Helmikuuta23. Helmi Kirjoittaja ^ 😁 no vedessäpä hyvinkin... Varmaan arvaatte mikä....mutta ette millä tavalla se kokemus tuli. Ettekä todennäköisimmin mikä on se toiseksi tullut kokemus. Voittajakokemus on kyllä ylivoimainen. Niitä saattaa tulla lisää ~ Painajaisimmat kokemukset TAYS:ssa. Ikinä ole pelännyt niin paljo henkeni puolesta kuin siellä potilaana.
Kirjoitettu 24. Helmikuuta24. Helmi Kirjoittaja 😂 ( nauraa kisu mappurassa tarkennus tämä lukijalta-palstalla, tällä fontilla lainaus: kirjoittajana liikuntalääketieteen erikoislääkäri ) sairastumisia tulee eniten isommissa urheilukisoissa, tai eduskunnassa. jos ja kun joku "mokailee" O-kisoissa Suomelta mukana 7 erikoislääkäriä, psykologi, fysioterapeutteja ja hierojia. Erikoislääkäreistä 3 ortopedia, yksi kivunhoitoon erikoistunut fysiatri ja kolme liikuntalääketieteen erikoislääkäri. Pahus kisapappia ei huolittu joukkueeseen, antamaan "viimeinen voitelu"... Norskeilla ne erikoishuoltojoukot tulee Kläbon tiimin yksityislenskarilla paikalle.Vonniakin tuli noutamaan helikopteri ja heti leikattiin. Samoin pienikin "tuntemus" urheilijala niin heti pääsee magneettikuviin. Samalla me tavikset saadaan odottaa lääkäriaikaan tilausvastaansoittoa..magneettikuvauksista puhumattakaan. Mutta eipä riittäny suomalaiset kisalääkärit, Iivokin sairastui. 1970-luvula isoihin kisoihin riitti 2 lääkäriä, pyskologeista mitään tietoakaan, saati kisapapista. Tosin toi kisapsykoligi on hyvä valinta ( kokemuksesta tiedän mutta vapaa-ajalla...) Nimimerkillä Itsekin hoitaja toteaa että hoitoalalle tarvittaisiin soveltuvuuskokeet. Mun mielestä lääkärielle myös ja hyvissä ajoin opiskelua. Ja nyt on hoitajille kyllä lääkärintarkastus ( T-lomake) ja moniin muihinkin ammateille, mutta eipä ole lääkäreille. Ja sitten huomaa neljäntenä opiskeluvuotena että ihan väärä ala mutta mennään nyt sitten kun joku ammatti on hyvä olla takataskussa.
Kirjoitettu 24. Helmikuuta24. Helmi Kirjoittaja Sipannu totaalisesti eilen ja tänään, ei jaksanu kauppaan asti vaan käännyi takas. Oon tankannu ( tavallisen ruoan ohella ) jäätelöä, suklaata, sipsejä - ei auta. Näköjään jään tämänkokoiseksi, tai pienoiseksi. Mutta tärkein, tsemiä iskälle!
Kirjoitettu 24. Helmikuuta24. Helmi Kirjoittaja 6 tuntia sitten, alpensau kirjoitti: Selvännäkijä puuttui. No sehän se, taannoin kun joku oli tehny nimettömän ilmoituksen sossuun, että kävelen hitaasti ja vaikeesti iso kuhmu otsassa ja toinen silmä mustana. Se vaan , että ilmoitus oli tehty 24.9. ja kaaduin fillarilla, siten että tuli kuhmu ja siittä valui silmä mustana, 26.9. Sossun täti ei suostunu kertomaan kuka ilmoitti. ( mielestäni mulla olisi oikeus tietää...varsinkin seuraavan lauantain lottonumerot...) Ja noita samoja mutta tietokoneelle, tililläni outoa toimintaa, kirjaudu tästä...ja siirrä rahat "turvatilille", olen voittanu 48 000 000, pitäisi nyt vaan maksaa 10 000e että saisin rahat haltuuni...😂 No se mitä piti, ei ymmärrä kun olen ihan reippaasti kävelylenkkeilly ja nytkin olisi upea ulkoilusää, mutta aamulla kun kauppaan, sippasin niin pahasti että söin lunta ja käännyin kotia. Nukuin äskö 4 tuntia. Nyt kun kauppa on avoinna ympäri vuorokauden ja näköjään tavallinen postikin tulee ( lasku, kuinkas muuten...), että mikä viikonpäivä on? Eikä 🤣 nyt on tiistai, olin ihan sunnuntaissa... Muokattu: 24. Helmikuuta24. Helmi, käyttäjä: tempokisu
Kirjoitettu 25. Helmikuuta25. Helmi Kirjoittaja Huomenta. Tuolla oli vielä jemmassa Baileys kermalikööri kokoa semi ( ei iso eikä pieni ) eilen otin kupposen, ei hyvää. Joku jos haluaa ilmaseen niin saa tulla hakeen. Samalla olis myös tarjolla cd-levyjä, pääasiassa Sonata Arctica ja Nightwish. Mulla on näitä tuplat tai toisella levyllä samoja kappaleita. Ja kun en ikinä ole kuunnellu näillä uusilla vempaimilla, aiemmin kasetti-cd-levysoittimella ( jota ei ole enää) Ja sydämestä pistää. Todennäköisimmin syy on selän hermoradat puristuksissa. Tänään on kummiskin pakko käydä kaupassa, wc-paperia nyt ainakin, ja Fudgea. Olispa jo 9.3. ( haasteen takia en kerro mitä silloin tapahtuu, arvaatte muutenkin.) Ja äitee laittaa avannossa kastautumisen syyksi melkein kaikki asiat; reisilihas revähtäny, hauiksen kuhmu...edelleen naurattaa kun joku menee pukukoppiin ja olen siinä vielä vaatteet yllä - siinä ajassa kun tyyppi tulee pukukopista, olen riisunu päälyvaatteet, käyny avannossa ja pukenu. Eikö sinulla ole pukukopin avainta? tässä mitään pukukoppia tarvita 😄 Muokattu: 25. Helmikuuta25. Helmi, käyttäjä: tempokisu välimerkit
Kirjoitettu 25. Helmikuuta25. Helmi Kirjoittaja Tempokisu lähtee ruokakauppaan. Jaha, -5 astetta laitan ohkosemman takin. Vein roskat ja totesin että kylmää on, vaihdoin turkkiin. Huomasin että hyvät silmälasit jääny päähän, kävin viemässä kotia. No sitten unohtui myös rahapussukka ottaa mukaan. Kaupassa maksu, meinasi ostokset jäädä ( wc-paperia ja Fudgea ) Vanhuus ei tule yksin, se tuo muistiongelmat mukanaan... Jaha, kotona noin kahdeksan aikoihin. Menossa avantoon, mutta kasilta tulee mummelit autolla, ja ysiltä toinen tuleminen. Tarttee tässä nyt odotella..
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään