Kirjoitettu 27. Toukokuuta27. Touko Kirjoittaja 2 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti:^Missäs marjanostajan (minun) korvaukset viipyvät, kysyn vaan?Nuo pitäisi velvoittaa myymään marjat kahtena seuraavana kesänä 2 €/kg. Mitä valtio niillä rangaistusmaksuilla tekee ! Sehän on saanut korkeammat alvitilitykset. Muokattu: 27. Toukokuuta27. Touko, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 28. Toukokuuta28. Touko Mutta, meneekö tuo 9,4 milj. seuraamusmaksu sitten thaikuille jattavaksi, vai kuittaako Valtio koko potin itse ja tulee siten itse hyväksikäyttäneeksi poimioita? Toivottavasti ei ihan näin.Aiemminkin ihmetellyt tuomioita, jossa tuomittu määrätään maksamaan uhrille korvauksia ja valtiolle sakkoja. Mutta ne sakot ovat korkeammat, kuin uhrille maksettavaksi määrätty korvaus, joka jää sekin yleensä maksamatta.
Kirjoitettu 3. Kesäkuuta3. Kesä Kirjoittaja Hinaaajien kuljettaja sai sakot ajettuaan vesiskootteria ilman ajokorttia. Koska asianomaisella on vesiliikenteeseen ylempi ajo-oikeus, kannattaisi valittaa.
Kirjoitettu 5. Kesäkuuta5. Kesä Kirjoittaja Muodostaako kunniaa loukkaavan kommentin tykkääminen kunnianloukkauksen ? Itävallassa ylin tuomioistuin päätti, että ei muodosta.Konkreettisessa kommunikaation kulussa tuomioistuin lähti siitä, että tykkääminen "Like" voidaan käsittää epätäsmälliseksi antipatiaksi valittajaa kohtaan. Se ei kuitenkaan sisällä kunnianloukkausta. Muokattu: 5. Kesäkuuta5. Kesä, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 15. Kesäkuuta15. Kesä Kirjoittaja Vietnamilaisen työnvälitysbisnes lienee aivan normaalia länsimaailman ulkopuolella. Olen tainnut jo puhua ukrainalaisten rekrytoinnista.
Kirjoitettu 18. Kesäkuuta18. Kesä Kirjoittaja Koulukiusaaja joutui 'kenttäoikeuteen' ja sai lättyynsä ansaitusti. Tässä on mielestäni lainsäädännön kehittämisen paikka. Nythän on jo käräjöinnin sijaan käytössä sovittelumenettelyjä. Kuvioon voitaisiin lisätä ansaittu selkäsauna ja laajentaa se koskemaan myös alle 15-vuotiaita. Selkäsaunan antaja pitäisi palkita rankaisemisen sijaan.Mun keskikoululuokalla oli ihme tyyppejä. Alaluokilla tapahtui massaluokallejäänti, jolloin luokallemme tuli puoli tusinaa sälliä ylemmältä luokalta. Näistä pari oli fiksuja, mutta loput katastrofeja, jotka olisi pitänyt siirtää suoraan tarkkailuokalle. Kaksi viikkoa ennen keskikoulun päättymistä rehtori erotti 5 jätkää meidän luokalta. Nämä jäivät siten ilman päästötodistusta. Rehtori oli koulutukseltaan pappi. Minusta tuo peliliike oli pari vuotta myöhässä. Muokattu: 18. Kesäkuuta18. Kesä, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 29. Kesäkuuta29. Kesä Kirjoittaja Sit eiku profiloimaan. Tää Oulun fillaripuukottaja on kyllä alle 5 pisteen juttu - vanhempi kanttismies. Fillari on uudempi. Edessä on valot ja takana ainakin iso heijastin. Huru-ukot ajavat naistenpyörillä.PS. Muutama päivä sitten Nummelan prisman sisäänkäynnin vieressä, lähes ovessa kiinni, oli 3 punaista naistenpyörää. Ilmettelin hieman, että kenelle ei ole viereinen pyöräteline kelvannut. Takas tullessa ao. fillarit olivat jo käyttäjiensä alla kauempana ovesta. Arvio: Ikääntyneitä taparikollisia. Muokattu: 8. Heinäkuuta8. Heinä, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 7. Heinäkuuta7. Heinä Kirjoittaja Orf.at kirjoittaa Le Penin tuomiosta (muutoksenhakuaste). Jutussa oli kyse väitteestä, että puolue olisi vuosina 2004-2016 käyttänyt EU:lta assistenttien palkkaamiseen saatuja varoja puolueen talouden paikkaamiseen. 1. aste tuomitsi Le Penille 4 vuotta vankeutta, josta 2 vuotta kotiarestina elektronisella jalkapannalla. Samoin 5 vuoden kielto olla ehdokkaana vaaleissa. Uusi tuomio on 2 vuotta ehdollista ja vuosi jalkapantaa. Samoin 15 kuukauden ehdokkaaksiasettumiskielto. Viimeinen on jo lusittu, koska se määrättiin astumaan voimaan jo maaliskuussa 2025 1.tuomion yhteydessä.
Kirjoitettu Sunnuntai klo 05:282 vrk Kirjoittaja Saksassa Kommando Angry Birds polttelee Deutsche Bahnin muuntaajia, ohjauskaapeleita ja muita johtimia alvariinsa. Äärivasemmistoryhmä esittäytyy teollisuusvastaisena ja anti-tekniikkaliikkeenä, joka pyrkii luontoa suojellakseen murskaamaan täydellisesti teknologiateollisen systeemin. Onpa jaloa. Olisi kiinnostavaa tietää, elävätkö näma vassuterroristit niinkuin itse opettavat. Muokattu: Sunnuntai klo 05:302 vrk, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 3 tuntia sitten3 h Kirjoittaja Poliisi-Ella kutsuu tekemäänsä somettamista työksi. Poikkipuoliset sanat aiheesta ovat hänen mielestään kiusaamista. Mukana on uusi osallisuusmuoto myötähyväksyjät. Mullakin on mielipide ihmisistä, joilla on laatta kaiken aikaa toisessa kädessä. Viimeisessä työpaikassa eräs nuori sai lähteä tästä syystä.
Kirjoitettu 3 tuntia sitten3 h Joo, kyl toi voi musta olla poliisin työtä, mut näkisin enempi et on a) mainostaja b) jonkun sortin yleismode sitten. Ehkä tanssiminen.. no, emmä tiedä, voihan se saada nuoret luottamaan poliisiin? Myötähyväksyminen on syy, miksi en pysty lukemaan Instagramia "suositellut" aikajanasta. Siellä on nyt jotenkin mulle kohdennettu tosi paljon tällästä naisten "miehet on pahoinpitelijöitä ja vaikkei oliskaan, jossei aktiivisesti taistele tätä vastaan, hiljaisesti hyväksyy sen"-stooria. Kun katot tarkemmin, nää on yleensä wannabe politikkoja tai myy jotain elämäntapakurssia yms. . Henk.koht. pidän pahempana että otat jonkun vaikkapa naisen pahoinpitelyn ja kaupallistat sen oman kurssisi myymiseksi, mut tää on vaan mun mielipide. Elämä myös menisi aika vaikeeks jos aktiivisesti ei-myötähyväksyisi kaikki maailman vääryydet. Mut somea ei pitäisi ottaa niin tosissaan, toihan on sellasta ihme kärjistynyttä kuplamaailmaa, mut vanhuksen on vaikee tajuta et small talk on tullut Suomeen, puhutaan vaikka ei tarkoiteta.
Kirjoitettu 1 tunti sitten1 h Kirjoittaja Jos netti olisi ollut vanhempi keksintö, niin olisinko mä alkanut kakolanmäen kesävartijana pitämään sellisanomia tarkoituksena tienata työajalla hankituilla tiedoilla ja oheiskuvilla ja -videoilla ? Mä oon kuvitellut, että julkisten virkojen ja toimien haltijoilla on salassapitovelvollisuus.Eikös tälläkin palstalla ole yksi, joka ei sulata saamaansa palautetta, vaan käyttää termiä kiusaaminen ? Muokattu: 1 tunti sitten1 h, käyttäjä: alpensau
Kirjoitettu 1 tunti sitten1 h Mä käsitin et toi sometti poliisin ominaisuudessa, niinkun ihan poliisin pyynnöstä ja palkalla, niitähän on tollasia nettipoliiseja. Mut jos ei niin sit aika outo.
Kirjoitettu 1 tunti sitten1 h Kirjoittaja Tekoäly väittää nimenomaan somepoliisiksi. Minusta kyllä tuntuu, että poliisitoimessa kaikki asiat ei oo loppuun asti harkittuja.Kurkkasin 'siviiliellan' etusivua. Paljasta pintaa. Muokattu: 1 tunti sitten1 h, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään