Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20223 vuotta Tuli tämä topsu mieleen perustaa, kun päätin ajansäästämiseksi pukea kaksi paitaa päälle samanaikaisesti, olivathan nuo riisuttaessakin lähteneet yhtenä klönttinä. Hetken aikaa painittuani setin kanssa kuin vanhassa Tarzan-filimissä sankari käärmeen tai krokotiilin kanssa, päätin ottaa uloimman fleecen veke... aluspaita oli mennyt väärinpäin päälle ja vaikka olisin onnistunut tässä, olo olisi ollut tukala. Vanha tuttu vaihtoi autoon itse öljyt, sääli että laski vaan vaihteistoöljyt veke ja pilasi lootan... hän sai kuulla "tee se itse, säästä selvää rahaa"-irvailua. Eli tähän voi kirjailla onnistuneita tai vähemmän onnistuneita rahan ja ajan säästöjä.
Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 20223 vuotta Automatka etelästä pohjoiseen tai takaisin kannattaisi ajoittaa paitsi kuivaan ja puhtaaseen tienpintapäivään niin myös myötätuuleen. Tai edes aika tyyneen. No harvoin tämä on tietenkään mahdollista mutta matkaa pohjoiseen aikaistettiin itse päivällä kun keliennuste suunnitelluksi päiväksi lupasi kovaa lumipyryä. Sää oli siis hyvä ja muistaakseni aika tyyni. Keskikulutus 6,1 l/100km. Paluumatkalle luvassa reilua suoraa vastatuulta. Katsotaan mitkä lukemat tulee olemaan. Toisaalta luvassa myös räntäsadetta ja enemmän liikennettä oletettavsti. Nuo pudottaa ajovauhtia, kun homma mennee jonossa matelemiseksi ja se taas säästää polttoainetta. Keskinopeus menomatkalla oli lähes 90 kmh.
Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 20233 vuotta Sain halvat lentoliput Muncheniin. Sieltä sitten junalla Itävallan puolelle, jotta pääsee pyöräilemään. Se tekee sitten 3 junaa suuntaansa eli 6 lippua ja odotusajat. Munchenin päärautatieaseman lipputiskillä mun edellä oli vanhempi mamma, joka tivasi jotain saamastaan alennuslipukkeesta noin 40 min. ajan. Lippumyyjän yläpuolella oli kyltti *Jos tarvitset erityistä neuvontaa, mene tiskille Ö*. Joka on toisella syrjällä hallia. Myöhästyimme sopivasti lähtevästä junasta ja jouduimme odottamaan 3 tuntia lisää. Seuraavana vuonna ostin lennot Innsbruckiin. Hiukka maksoivat, mutta perillä oltiin jo ennen klo 11:ta. Säästö se on pienikin säästö ? Muokattu: 27. Huhtikuuta, 20233 vuotta, käyttäjä: alpensau
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään