Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Fillarikeskustelu.com

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aloittelijalle kaivataan apua sinkulan/fiksin osien valintaan (Tsunami SNM100 runko, budjetti ~600 €)

Featured Replies

Kirjoitettu

Olen täysin aloittelija pyörän rakentamisessa ja ajattelin kääntyä kokeneempien puoleen. Minulla on tällä hetkellä runkona Tsunami SNM100, ja haluaisin koota sen ympärille ensimmäisen oman single speed/fixie -pyöräni.

Ongelmana on se, että en oikein tiedä, mitkä osat kannattaa hankkia, tai mitkä ovat edes yhteensopivia. Budjettini on noin 600 €, joten tarkoitus ei ole rakentaa mitään eliittipyörää, mutta haluaisin kuitenkin luotettavat ja yhteensopivat osat, jotta pääsen hyvin alkuun.

Mitä osia suosittelisitte tähän runkoon? (esim. keskiö, kampisetti, kiekot, jarrut, stemmi, ohjaustanko jne.)

Välitykseksi haluaisin 48/17, mutta kaikki vinkit ketjulinjasta, välityksistä ja perusasioista ovat enemmän kuin tervetulleita, koska olen tosiaan ensikertalainen.

Kiitos jo etukäteen kaikille neuvoista! 🙏

• 1 month later...
Kirjoitettu

Sori, olin just "foorumitauolla" ja tämä meni ihan ohi. 

Totta on että olen rakennellut valtavasti sinkuloita ja jokusen fiksinkin, mutta saanut niistä myös todella paljon haukkuja "ammattilaisilta".  Jaan kuitenkin oman tyylini, ota tai jätä.

Mä lähden yleensä käytetystä rungosta, saa paremman samaan rahaan. En tunne tota sun runkoa muuten, mutta alumiinikeula vaikuttaa kovalta, kun lisää pienen rengaskoon, saa aikaan hampaiden paikkoja pudottavan ajonautinnon vähänkin epätasaisella. Mutta tolla mennään, en ostaisi kalliita osia, mutta toisaalta jos joskus vaihdat runkoa, niin sitten on osta ehkä jo valmiina (eivät noi kaikki sovi koskaan). 

Mä ite olen aina ottanut kammet roskalaaristani, eli jotkut vanhat maastokammet. Jossei näitä ole, niin vaikkapa Motonetistä halvimmat. Nelikanttikeskiö, koska halvempi

Kiekot on vaikeimmat, olen kytännyt Fillaritorilta käytettyjä ja kerran ostanut Ebaysta. 

Etukiekoksi käy mikä vaan vannejarrullinen, niissä kaikissa 100mm leveys, kaipa tossa jotkut "stopparit" on haarukassa, joten pikalinkku käynee (jossei ole, en laittaisi pikalinkkua. stoppareilla tarkoitan haarukan pään paksunnuksia, jotka estävät auenneen pikalinkkukiekon heti lipsahtamasta pois). 

Takakiekko onkin sitten hankala, tarvitsen 120mm leveän. Se melkein täytyy olla sitten fiksi/sinkulakiekko. Jos hankit tälläset kiekot, flip flop napa jossa on vapaaratas toisella puolella ja fiksiratas toisella, on kätevä. Voit vaihdella mitä haluat. Mä hakisin Googlella ja ostaisin halvimmat mitkä löytyy näin aluksi. Ostasin sellaset missä on valmiiksi rattaat, noi kuitenkin maksaa ja voi olla päänvaivaa asennuksessa. 

Polkimiksi mitkä vaan sinkulaan, fiksiin jotkut missä kiinnitys, lukot tai sträpit. 

Saattaisit päästä halvemmalla ostamalla esim. https://www.santafixie.com/en/bike-fabricbike-original-blue-black.html    valmiin pyörän. 

Muokattu: , käyttäjä: tommi2

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Account

Navigation

Haku

Haku

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.