Jump to content
h4nkki

27,5 plus renkaat 29 runkoon, kokemuksia

Recommended Posts

Moi, koitin hakuakin, mutta laihoin tuloksin.

Onko foorumilaiset kokeilleet laittaa 27,5x2,8 renkaita 29 runkoon? Millaisia kokemuksia aiheesta?

Omaan runkoon kun mittailin, niin pitäisi mahtua. Tiedossa on myös, että keskiö laskee hiukan, mutta olen valmis elämään sen kanssa. :)

Pyöränä tuollainen putjetti Spessu.

20170627_185735_muok.jpg

On. Noin kk oli ajossa Cube Access 29 jossa oli alla 27.5x2.8 Rocket Ronit. Samat 2.8:t oli alkukesän alla Kona Raijinissa, nyt siinä on 3" RoRo/Nobby Nic. Nuo 2.8:t oli normi xc-vanteella ja toimi ookoo. Leveyttä nappulasta mitattuna noin 68mm. Rebaan meni ihan ookoo tuo 2.8, 3" varten vaihoin Foxin.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Monenlaista kokeilua ja kombinaatiota oon testannut ja 27.5+ tuntuu parhaalle ja monipuolisimmalle. Raijinissa oon ajanu vuorolenkkejä 29 ja 27.5+ renkaalla ihan vertailumielessä ja plussa menee yhtä nopeasti mutta on paljo smoothimpi ja semmoset hiekkapaikat menee ajamalla joihin 29 tökkää. Vanteena ollu Sram Rise 40 (21mm?) eikä oo kilon paineilla taittunu alle (kuskilla painoa reilu 90kg). Cubessa osui kerran tai kahesti kumi takahaarukkaan isoissa juurakon ylityksissä. Vanne tietenki sais olla leveämpi mutta kokeilumielessä halusin ensin testata budjettiratkaisua ja toimii niin hyvin että en jatkossakaan väkisella eti oikeaa plussakehää.

Lähetetty minun Mobira Cityman laitteesta Tapatalkilla