tempokisu Posted February 3 Posted February 3 Niinpä, suosikkikappaleita tulee ja menee, mutta ajattelin tätä siten että mikä on saanut jotain aikaan elämässä, antanut voimaa selviytyä tai sitten on löytänyt kokonaan uuden asian - musiikissa tai elämässä. Sama lenkkienkin kanssa, ja sitten se yksi lenkki syksyllä 2017 joka muutti koko elämän.
MV Posted February 3 Posted February 3 Big Country mikaan nevahööd ole. Eikös se käynyt syksyllä Suomessakin, tosin alkuperäinen laulusolisti ei ollut mukana, taisi maistaa haulikkoa joskus ysärin lopussa. Hyllystä löytyy vain ne neljä ekaa, mun mielestä ne meni liian kaupallisiksi sen jälkeen. Kolmea biisiä on kyllä hankala keksiä. Muutama biisi on ensikuuntelulta räjäyttänyt pään ja tutustuttanut genreen mutta sitten tarkemman tutustumisen jälkeen joku toinen biisi on noussut tärkeämmäksi. Esim ton Big Country: Porrohman => The Storm tai Steeltown. concorde 1
tempokisu Posted February 3 Posted February 3 Kolmas elämääni suuresti rikastuttanut vaikuttava kappale on Pjotr Tshaikovskin sinfonia numero 5. Yli 12 vuotta sitten kävin veljeni järjestämässä "Sääksmäki Soi!" kirkkokonsertissa, ja esittivät tämän sinfonian, opiskelijat vähän kun talkoilla soittivat. ( sen jälkeen rahaa ei riittäny kokonaisen sinfoniaorkesterin palkkaamiseen) Olin lumoutunut, iho "kananlihalla", herkistyneenä ja aivan äärimmäisen upea kappale ja kokemus. Tuli heti mielikuva tarinasta, jossa ( ottaa nyt päähenkilöksi vaikka itsensä )sulle annetaan "tärkeä tehtävä" ja lähdet matkaan halki metsien ja yli vuorten. Ensin on mukavaa, kaunista maisemaa, lintu laulaa - mutta sitten rajuilmaa ja pedotkin perässä. Pakko selvitä, kun tehtävä on sinulle annettu ja luotetaan että hoidat homman ( tyyliin Taru Sormusten Herrasta...). Lopussa on äärimmäisen mahtipontista menoa, siinä noustaan korkealle vuorelle, hoidetaan homma ja kun palaat niin kävelet läpi Kuninkaitten kultaisen linnan salin ja saat siunauksen. Finale tulee 37min kohdalla. Ostin levyn ( Tshaikovskin sinfoniat-levypaketin) jolla tämä on, ja kävin myös Tampere Filharmonian konsertissa kuuntelemassa tämän Santtu-Matias Rouvalin johtamana. Mutta veljeni johtamana tämä on ollut kaikkein paras, tuo ^ on aika hyvä, levyllä myös hyvä versio mutta Santtu-Matiaksen versio oli aivan liian hidas. Olen toki tykännyt klassisesta musiikista aina, mutta tämä oli livenä aivan käsittämättömän upea elämys ja aloin kuunnella muitakin sinfonioita ja klassista musiikkia. Tshaikovskin 2 sinfonia on myös hieno, miellän sen talvisinfoniaksi. Löysin myös levyn jossa klassisiin kappaleisiin on liitetty lintujen laulua ja luonnon ääniä ( tässähän se on kädessä) Lisz`s Finale from Les Preludes aivan ihana ja varsinkin nyt kun on linnunlaulukiinnostusta...
tempokisu Posted Monday at 02:27 AM Posted Monday at 02:27 AM Ensimmäinen ostamani cd-levy on Elton Johnin "The Big Picture" tykästyin kappaleeseen "If The River Can Bend" ja se koskettaa edelleen, tosin koen se eri tavalla kun kappaleessa... Sitten toinen ostamani cd. Nightwishin "Century Child" kuulin radiosta Lumiukko-kappaleen ja ostin levyn...häpeillen, että ostan jonkun goottiyhtyeen levyn...mutta siitä lähtein aloin seurata Nightwishiä, olikin vähän isompi yhtye. 2 kertaa käyny konsertissa ( vielä silloin Tarja Turunen solistina) Hienot kokemukset ( pientä omaa typeryyttä lukuunottamatta..)
tommi2 Posted Monday at 02:05 PM Author Posted Monday at 02:05 PM Mun eka oli Bostonin kasetti...nimeltään Boston. Tykkäsin varsinkin "More than a feeling" -stykestä. 9v olin kun ton hankin.
tommi2 Posted Monday at 04:35 PM Author Posted Monday at 04:35 PM Kun ei joka jutulle viiitti uutta aihetta, niin irtoisko keskustelua täällä myös aiheesta että mitkä biisien sanat ja mikä kohta niistä on tullut itsellesi motoksi? Concorde aiheesta toisaalla heittänyt jo, itellä ei mitään ihmeellisen vahvoja mottoja kyllä... heitetää nyt vaikka Motörheadin Ace of Spadesista mitä joskus olen pitänyt vähän sinne päin "You know I'm born to lose And gambling's for fools But that's the way I like it, baby I don't want to live forever And don't forget the joker"
tempokisu Posted Monday at 04:54 PM Posted Monday at 04:54 PM (edited) Limp Bizkit: ( sovellettu ) No one knows what´s is like to be a bad woman to be a sad woman behind brown eyes ja vuosikymmenten ajan en voinu kuunnella "Varpunen jouluaamuna" sen takia kun "en mä ole lapseni, lintu tästä maasta, olen pieni veljesi tulin taivahasta"...ja nyt se tulee jo säkeisetössä kun tyttö antaa siementä varpuselle "....palkita Jumala tahtoo kerran sinua". Edited Monday at 05:02 PM by tempokisu
tommi2 Posted Monday at 04:58 PM Author Posted Monday at 04:58 PM ^The Whon originaali... ja ne laulaa no one knows what's like to be a Batman 😄 concorde 1
concorde Posted Monday at 07:26 PM Posted Monday at 07:26 PM Oijoi. Nyt @tommi2 avas sellaisen pandoran lippaan noiden sanoituksien kanssa, että näitähän riittää... Tietty ekana tulee nuorena kuultu anthem ja tietysti Monty Pythonista: Lainaa If life seems jolly rotten There's something you've forgotten And that's to laugh and smile and dance and sing When you're feeling in the dumps Don't be silly chumps Just purse your lips and whistle, that's the thing And Always look on the bright side of life Always look on the right side of life Toinen vois olla vaikka tältä paikallisesta bändiltä... Lainaa Onni suosii rohkeaa Mulle pienempi palanen vaan lohkeaa En ole sankariainesta Se kunniasta ja maineesta ja lisää on vaikka kuinka 😄
tommi2 Posted Monday at 08:11 PM Author Posted Monday at 08:11 PM Tota Montyä mekin lauleskeltiin kännipäissämme ja pidettiin käsiämme ikäänkuin oltaisi ristillä, mutta en ehkä tatuioisi noita sanoituksia näkyvälle paikalle kehooni.
Recommended Posts