Densen Posted August 29, 2024 Posted August 29, 2024 Ajattelin, että tässä voisi vinkata hyväksi koetuista pyöräilytapahtumista tai kysellä niistä. Lauantaina on luvassa Lohjan Sammatissa maalaismaraton niminen tapahtuma, johon voi osallistua pyörällä, sähköavusteisella pyörällä tai juosten. Reitti kulkee tosi kivoja maalaismaisemia Sammatin suunnilla. Pääosin hyväkuntoisia hiekkateitä mutta mukana on myös pieniä pätkiä asfalttia ja ihan metsäpolkuakin. Pyöräsuositus graveli/cc tai takajäykkä maasturi rullaavilla renkailla. Gravelilla voi joutua taluttamaan parisataa metriä mutta maasturilla pystyin ajamaan kaikki kohdat, kun kaksi vuotta sitten tapahtumaan osallistuin. Nyt maalaismaraton on siis lauantaina 31.8.2024. Ilmoittautua voi vielä paikan päälläkin klo 9 alkaen. Ja hinnoittelu on hauska. Liittymällä Sammatin Sammon jäseneksi 5 eurolla pääsee halvimmalla, koska osallistumismaksu on silloin selvästi edullisin. Ja voi ilmoittautua sillä hinnalla vielä paikan päällä. Itse olen menossa jollei ole luvassa pelkkää kovaa sadetta. Ennusteet ovat lauantaille vaihdelleet jatkuvasti. Jäsenmaksun seuraan liittymiseksi laitoin jo kuitenkin menemään. https://www.maalaismaraton.fi/
alpensau Posted August 29, 2024 Posted August 29, 2024 Lähellä olisi, oon vaan tottunut ajamaan ilmaiseksi. Luettiinko me sama hinnasto ?
Densen Posted August 29, 2024 Author Posted August 29, 2024 Hinnaksi tulee siis 5 + 25 euroa. Se on pyöräilytapahtumasta nykypäivänä aika vähän. Sisältää 9 huoltopistettä (joista ei toki pyöräilijä montaa tarvitse) sekä maalissa keittolounaan. Toinen kestosuosikkitapahtuma on ollut minulle Lohjanjärven ympäripyöräily aina toukokuun lopussa. Sehän oli aikaisemmin täysin ilmainen mutta nykyään siinä on pieni maksu. Se sisältää pari huoltopistettä. Munkkikahvit Karjalohjalla ja Mustiolla sitten vaihdellen ollut jotain muuta, joskus makkaraa. Mutta nykyään se tosiaan maksaa jonkin 10-20 euroa näin ulkomuistista.
Densen Posted September 1, 2024 Author Posted September 1, 2024 Sade loppui enne lähtöä ja keli oli siten mainio. Jäykkäperä rullaavilla renkailla oli toimiva. Vaan olihan siellä apri todella jyrkkää hiekkatienousua. Itse pääsin ylös mutta useampi gravel-pyörällä joutui taluttamaan. Joitain satoja metrejä ihan polkuakin oli mukana. Kun en saanut ajoseuraa niin ajoinkin sitten lopulta hyvinkin reipasta vauhtia omaan kuntooni nähden (158 keskisykkeellä). Kerran pysähdyin pikaisesti täyttää juomapullon ja kerran join mukillisen colaa ja otin pari suklaakonvehtia. Maalissa kaikki sai paikallisen käsityöläisen tekemät puiset paistolastat ja tosiaan liha/kasviskeiton + leipää levitteineen. Ja kaffet. Reitti oli täsmälleen sama kuin 2 vuotta sitten mutta mitä hyvää muuttamaan. Itse ajoin tosiaan jäykkäperällä. Pari nopeinta oli graveleilla. Niillä voittaa aerossa ja rullaavuudessa helpoilla osuuksilla niin ettei muutaman sata metriä maastopolkua sitä korvaa kokonaan. Maantiepyörä kapeilla renkailla ei ainakaan eilen olis toiminut, kun hiekkatien pohja oli vähän pehmeä sateiden takia. Suurin osa fillaristeista tais olla sähköavusteisilla ja tuulipuvut/sadevermeet päällä. En tajua eivätkö läkähtyneet. Mulla shortsit ja lyhythihainen kesäajopaita. Ekan 5 minuutin jälkeen ei ollut yhtään kylmä vaan kunnon hien sai reippaillessa. Pyöräilijöitä oli kaikkiaan varmaan yli 50 mutta juoksijoita vain 15 hlö. Ens vuonna uusiksi. alpensau and tommi2 2
IncBuff Posted September 2, 2024 Posted September 2, 2024 29.8.2024 klo 11.54, alpensau kirjoitti: Lähellä olisi, oon vaan tottunut ajamaan ilmaiseksi. Luettiinko me sama hinnasto ? Sitten nämä tapahtumat ei ole sulle.
alpensau Posted September 2, 2024 Posted September 2, 2024 (edited) 2 tuntia sitten, IncBuff kirjoitti: Sitten nämä tapahtumat ei ole sulle. Reittijälki on netissä. Osa tuosta onkin mun vakiolenkeissä mukana (Talpelantie). Lohjanharjulta päin tultaessa mukana on yksi heikompi osuus eli nopea ja kapea Saukkolantie. Vain kerran olen osunut paikalle kuolonkolaritilanteeseen, mutta mutta... Edited September 2, 2024 by alpensau
Densen Posted September 2, 2024 Author Posted September 2, 2024 Joku sellainen pihamaan läpintyyppinen kohta siellä myös oli mukana. Nyt pyöräilijöiden ja juoksijoiden virta ei aiheuttanut pahennusta, kun asiasta oli ymmärtääkseni tiedotettu/kysytty lupa. Mutta suurin osa reitistä toki vapaasti ajettavissa omalla ajalla ja ilmaiseksi. Mutta mun mielestä tää tapahtuma on hyvin kohtuuhintainen ja oma fiiliksensä siinä on ajaa muiden kanssa samaan aikaan. Vähän juttua ainakin itse heitin matkalla ja samoin maalissa. Käytössä myös huollot, raatoauto jos ongelmia tulee sekä keitto. Ja paistinlasta 😀 Huollossa myös kohtuu kivoja tarjoiluja. Ainakin huomasin colaa, banaania, vettä, mehua, suklaata, sipsiä, rusinoita. Saattoi olla muutakin mutten tosiaan juuri pysähdellyt.
concorde Posted November 28, 2024 Posted November 28, 2024 Pirkan pyöräily siirtyy näemmä eri reitille ensi kesänä: https://pirkkalainen.fi/2024/11/27/pirkanmaan-pyorailyklassikko-kulkee-ensi-kesana-pirkkalan-lapi-katso-tasta-tarkka-reitti/ Pirkka on tullut ajeltua aikanaan reilut 20 kertaa ja aina muuten Nässyn ympäri , paitsi kerran joskus ysärin alkupuolella kurvailtiin Pälkäneen suunnalla, kun Kurussa oli niin isot tietyöt.
alpensau Posted February 4 Posted February 4 (edited) Tämä saattaa kuulostaa rienaukselta, mutta... Naapuripalstalla kysytään lähtijöitä ensi kesän Ötztaler Cycle Marathonille, jos arpaonni suosii. Mä voisin pyöräillä tuon kenties kahdessa päivässä. Syötin reitin gmapsiin. Ajoaika normifillarilla 18 h. Ajan takaa sitä, että reitin voi ajaa lähes koska tahansa ilmaiseksi. Talvella Timmelsjoch ei ole auki. Itse asiassa olen suunnitellut yhdistelmäretkeä, jossa kierretään ensin Karwendel Scharnitz-Achensee ja sit zillerinlaaksoon, hissillä penkenille ja sit fillarilla alas tuxiin ja takatuxista brennerille, josta ötztaler cycle marathonin parhaat pätkät ennen innsbruckiin saapumista. Lopussa ei Kühtaita. Edited February 4 by alpensau
Recommended Posts