Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kokemuksia kona stinkystä, lähinnä hissipyöräilyyn mutta samoilla reissuilla toki muutakin maastossa/polku sekä toki kauppaan jne. 

ilmeisesti painaa paljon, noin 16kg, mutta saako kevennettyä jo vaihtaa pilipali etuiskarit joku fox tai rockshok mitä nyt tossa koossa löytyyköän? 

muuten, onko ostamisen arvoinen? 
tulisi 8v ~135-140 pojalle käyttöön

Posted

Mulla on ollut Stinky Dee-lux joskus vuonna miekka ja kilpi. Hemmetin hyvä pyörä, vaan ei mulle sopiva. 

Selitys: fillari heräsi eloon vauhdissa, jossa allekirjoittanutta jo pelotti. Huomattavasti kykenevämpi kuski olisi kaivattu ohjaksiin. Toisaalta fillarista ei ollut lenkkipyöräksi, painava, keinui. Sillä pystyi ajamaan lenkkiä ja ajoinkin, vaan en nauttinut. Myin pois nuorelle jannulle, joka selitti että "metristä pariin droppeja tulee heiteltyä". En käynyt kertaakaan hissipyöräilemässä tällä, oli vähän harvinaisempaa tuo silloin. 

Kokemus on kuitenkin henkilökohtainen ja jos hissipainoitteista niin mikä jottei... mulla oli Ei-ilma-jousitus, joten varmaan kuskin painolle täytyy varmistaa sopivat vietärit...  omat lapset eivät olisi tarvinneet tollasta tossa iässä (niillä oli upeat hi-ten teräsfillarit, jotka painoivat enemmän kun mun oma :D ), mutta tässäkin yksilö ratkaisee. 

• 2 weeks later...
Posted
31.7.2024 klo 14.59, Anza kirjoitti:

Kokemuksia kona stinkystä, lähinnä hissipyöräilyyn mutta samoilla reissuilla toki muutakin maastossa/polku sekä toki kauppaan jne. 

ilmeisesti painaa paljon, noin 16kg, mutta saako kevennettyä jo vaihtaa pilipali etuiskarit joku fox tai rockshok mitä nyt tossa koossa löytyyköän? 

muuten, onko ostamisen arvoinen? 
tulisi 8v ~135-140 pojalle käyttöön

Nyt kauden päättyessä saattais näistä pyöräilykeskuksista löytyä suht edullisesti vuokrapyöriä myyntiin. Ehkä vähän tuoreempia kuin Stinky. Iskarien vaihtamisella pyörä ei juurikaan luultavasti kevene (paitsi jos on coil-takaiskari ja vaihtaa sen ilma-iskariin) mutta voi parantua toki merkittävästi. Hyvät iskarit on toisaalta kohtalaisen kalliita, varsinkin Foxit.