Jump to content
IGNORED

Maantie, gravel vai joku muu

Recommended Posts

Moro! 
oon hankkimassa pyörää pääasiassa työmatkoille (n16km edes takaisin) ja satunnaiseen pyöräilylenkkeilyyn. 
Mulla on ollut gravel, jonka möin pari vuotta sitten ja nyt kulkenut maastopyörällä. Oonkin pohtinut nyt, hankinko gravelin vai maantiepyörän ja kaipaan suosituksia. Työmatkat on asfalttia. Pääosin poljen muutenkin asfaltilla, eikä maastossa ja soralla polkeminen kiinnosta, mutta haluisin kuitenkin sen option, että jos joskus tulee tarve polkea hiekkatiellä tms. Miten maantiepyörä kestää tätä? Voiko siihen vaihdella jotain all around rengasta vai kannattaako vaan suoraan se gravel? 

Maantiepyörään voi laittaa pistosuojatit renkaat mutta renkaan leveys on ehkä isoin ongelma, maantiepyörään ei mahdu kovin leveä rengas, kovin kapea gummi ei ole yleensä kiva soratiellä, graveliin taas pystyy laittamaan kapean maantierenkaan jolloin säilyy optio vaihtaa leveämpi esim pyörän mukana tuleva leveämpi rengas tilalle, vaihtoehtona on myös cyclocross mihin menee leveämpi rengas kuin maantiepyörään mutta ei niin leveä kuin graveliin, onko se sitten parempi kuin nykyiset gravelit voit itse harkita.

Kyllä se varmasti asfaltilla on miellyttävämpi. Mulla on Grizl ja Ultimate. On siinä maantiepyörässä kuitenkin ero tuohon graveliin. Grizl on suunniteltu kantamaan kuormaa niin siksikin se on vähän "jäykähkö". Ultimate on yllättävän mukava jopa 28mm renkailla kisapyöräksi. Endurace on varmasti vielä mukavampi.

5 minuuttia sitten, IncBuff kirjoitti:

Kyllä se varmasti asfaltilla on miellyttävämpi. Mulla on Grizl ja Ultimate. On siinä maantiepyörässä kuitenkin ero tuohon graveliin. Grizl on suunniteltu kantamaan kuormaa niin siksikin se on vähän "jäykähkö". Ultimate on yllättävän mukava jopa 28mm renkailla kisapyöräksi. Endurace on varmasti vielä mukavampi.

Kiitos vastauksista! Tosiaan aniharvoin tulee ajettua hiekalla mutta haluaisin sen mahdollisuuden, että JOS. 

Mitäpä veikkauksia, toimisko toi Canyonin Ultimate hyvin tarkoitukseen jos siihen laittais 35mm gravel/cyclo- renkaat kun ne kuitenkin siihen mahtuvat. 

Juuri nyt, Heidiako kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Tosiaan aniharvoin tulee ajettua hiekalla mutta haluaisin sen mahdollisuuden, että JOS. 

Mitäpä veikkauksia, toimisko toi Canyonin Ultimate hyvin tarkoitukseen jos siihen laittais 35mm gravel/cyclo- renkaat kun ne kuitenkin siihen mahtuvat. 

Siis, enduracea meinasin