alpensau Posted October 20 Share Posted October 20 Ammattipuolelta voi löytää palstan, jossa on asiapitoista ja osaavaa keskustelua. Yksi harvinaisen murheellinen palsta on autojen merkkikeskustelut. Siellä on vain kiesiensä kanssa ongelmissa olevia - kukaan osaava ei tule jakamaan korjausvinkkejä ilmaiseksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jopotuinen Posted October 20 Share Posted October 20 Niin joo, onhan mulla toi Ooppeliklupi. Aika Opel uskovaista porukkaa siellä, vähällä etteivät savustaneet sieltä ulos. Minkähänlaisilla rotiskoilla ovat aiemmin ajelleet? En uskaltanut kysä. Hassuinta on, että suorastaan jumaloivat auton jakkaroita, niihin kun on ommeltu AGR (Aktion Gesunder Rücken) "pesulappu". Jos kuski sitten joutuu alvariinsa sitten säätämään jakkaraansa, niin se johtuu sitten kuskista. Aivan käsittämätöntä, että joku muu osaisi suunnitella jakkaran. Saabissa ei tarvinnut kuin kerran laittaa säädöt kohilleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciclista Posted October 20 Share Posted October 20 Sometilit olen enimmäkseen sulkenut kaikki. Insta, Face, Yodel, Tiktok, Twitter/X ja mitä noita nyt on vuosien varrella ollut. Osassa, kuten Insta, on tunnus ollut vain siksi että näkee mikä se media on, varsinainen sisällöntuotanto on ollut olematonta. Meno noissa on joko yltiöpäistä itsensä ja oman erinomaisuutensa kehumista tai sitten äärimmäisen myrkyllistä negatiivista muiden mollaamista (etenkin tuo X). Linkkarissa on vielä profiili, mitään en ole postaillut yli vuoteen, enkä myöskään päivittänyt profiilia. Se nyt siellä vaan on. Ja Whatsapp on koska perheen kesken pitää joskus viestiä. Eipä siihen muilta viestejä tulekaan. Näitä perinteisempiä foorumitunnuksia on nykyään vissiin aktiivisena vain tämä. Eikä tämäkään ole niin aktiivinen, että siitä ei voisi luopua. Mitään en ole menettänyt, vaikka noista olen luopunut. Melkein sanoisin päinvastoin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MV Posted October 20 Share Posted October 20 Somen käyttö on kyllä trimmattu ihan minimiin. Päivittäin tulee käytyä ainoastaan facessa, signalissa, telegramissa, whatsapissa, slackissä, discordissa, linkedinissä, redditissä, täällä, fillarifoorumilla. Ja tietty piffolla, enhän minä sentään mikään barbaari ole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted October 20 Share Posted October 20 No mä olen ihan iloinen että tämä "somen käyttö" on lisääntynyt, fb-ryhmä "Syödään kalaa" voi laitella kalaruokakuvia, ja jutustella kalaruoasta ja antaa kalaruokavinkkejä. Ylläpidon ohje että tämä on hyvän mielen ketju. Koen että tämä on myöskin internetin toimintojen harjoittelua. Eikä koskaan voi tietää mitä poikii, Laji.fi-palstan kautta pääsin Satakunnan luonnonsuojeluyhdistyksen lehden haastatteluun. Kysyisipä joku esitelmää.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
concorde Posted November 4 Share Posted November 4 Mitens Tommi viikko meni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommi2 Posted November 4 Author Share Posted November 4 Niin hyvin meni, että ihan oikeesti mietin pitäiskö jäädä pidemmäksikin aikaa/ikuiseksi. Mulla on se ongelma, että jos kirjotan ite jotain, niin tekee mieli kattoo onko siihen vastattu jne... päivässä on selkeitä aukkoja, jolloin on helppo vaan vilkaista someen, olin netissä anyways mutta luin jotain artikelia tai vastaavaa. Tän perusteella ainakin voisi vähentää huomattavasti. Näistäkin keskusteluista pysyy hyvin ajantasalla (ja miksi pitäisi?? Kiinnostaako oikeesti mitä joku söi viimeksi?) vaikka joka kolmas päivä vilkaisten. Sama pätee muihin alustoihin ja kirpputoreihin jne. . Jännä ilmiö oli myös se, että kun oli ite veke noinkin lyhyen ajan, täällä joristut jutut tuntuivat vieraammilta, tyhjänpäiväisiltä. Se näköjään, jos on itse mukana keskustelussa, antaa merkitystä sisällöttömälle jorinallekin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpensau Posted November 4 Share Posted November 4 (edited) Maatalouspalstalla nyt entinen lypsykarjatilan emäntä (samalla myös isäntä) kävi kuukauden välein kertomassa, että täällä ei ole mitään. Vastasin tuolle, että tää homma toimii siten, että kukin koittaa tuottaa sisältöä, kuka enemmän, kuka vähemmän järkevää. Edited November 4 by alpensau Link to comment Share on other sites More sharing options...
taski63 Posted November 6 Share Posted November 6 X:sta lähdin lätkimään, kun joka visiitti alkoi nostaa verenpainetta kun öyhöttäjiin ei voinut olla törmäämättä. Sitten mietin että se on toistaiseksi kätevin kanava saada tuoretta tietoa Nasan, SpaceX:n ja parin muun avaruusalan firman projekteista, joten tein uuden (tällä kertaa anonyymin) profiilin palveluun ja pysyn visusti erossa kaikesta kotimaisesta keskustelusta. Muute kyllä on rutiinina käydä muutamalta harrastefoorumilta koluamassa uudet postaukset about kerran päivässä (paitsi lomilla ja viikonloppuina voi tulla taukoja). Insta ja facebook on nopeasti vilkaistu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jopotuinen Posted November 11 Share Posted November 11 Nickname 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts