tommi2 Posted October 19 Share Posted October 19 Istuin kerran lentokoneessa tämän äijän vieressä https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ennen-tuomo-kaytti-alypuhelinta-erittain-intensiivisesti-sitten-han-poisti-sovellukset-ja-karsi-kayton-minimiin-nain-elama-muuttui/7283364#gs.74pl6n ja ihmettelin/ihailin ratkaisua luopua älypuhelimesta. En nyt muista mikä aasinsilta tossa oli, mutta ilmeisesti ratkaisu on kuin kasvissyönti, siitä on kerrottava kaikille. Itellä kuluu hervottoman paljon aikaa netissä roikkuessa ja en etsi tietoa tms. vaan luen ihmisten merkityksettömiä postauksia ja katon kuvia. Tämä ei läheskään aina ilahduta, jossei myöskään saa raivon valtaan, mutta loppufiilis on ehkä jopa pikkasen miinuksen puolella. Suurin ongelma lienee kuitenkin niska-hartiakivut. Mitäpä jos luopuisi somesta ja nettipläräilystä kokeeksi esim. a) kuukaudeksi b) vuodeksi c) joksku muuksi ajaksi? Onko kukaan harkinnut? Vähemmän addiktoitunut persoona vähentäisi luonnollisesti, mutta ittellä toimii kaikki tai ei mitään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jopotuinen Posted October 19 Share Posted October 19 Mää jouduin asentamaan Whatsupin, kun tää vuokraisäntä ilmoitti sen kommunikointikanavaksi. Vähän jänskätti eka viesti, että toimiiko ja onnistuuko ja saanko kämpän avaimet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
concorde Posted October 19 Share Posted October 19 Mun somet ovat tämä ja pari muuta (lähinnä auto-)foorumia ja Whatsapp kohtuullisen usein (sanoisinko puoli tuntia per päivä) ja LinkedIn muutaman kerran viikossa. FB:stä seuraan paria veneryhmää ja jos on kysyttävää, niin kysyn Linturyhmästä havaintojani. Meniskohän viikkotasolla yhteensä jokunen tunti. Alle 5 nyt kuitenkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Densen Posted October 19 Share Posted October 19 (edited) Mulla on seurannassa tämä foorumi, fillarifoorumi ja pinkbike. Kännykällä käytän lisäksi whatsuppia ja nyt pari vuotta ollut instassa myös. Nettisivuista näiden kolmen foorumin lisäksi käyn säännöllisesti (muutaman kerran päivässä) vain yle.fi-sivuilla lukaisemassa uutisotsikot ja ilmatieteenlaitoksen sivuilla paikallissään. Instan osalta en ole mielestäni liian pahassa koukussa. Käyn siellä 3-4 kertaa päivässäja olen yleensä ehkä 5-10 minuuttia maksimissaan kerrallaan. Ja en yli puolta tuntia varmaan ainakaan kertaa viikossa useammin. Muutamat random höpöhöpö-videot tulee joskus katseltua mutta vain omien kavereiden ja niiden noin 15 seuraamani urheilijan mahdolliset uudet stoori-päivitykset Instaa erityisesti vois koittaa vähentää nykyisestäänkin mutta toistaiseksi en ole ajatellut kokonaan somesta luopua. Kotiväelle ehdotin pari sunnuntaita sitten dna:n mainoskampanjan innostamana "älyvapaata" päivää. Eivät lämmenneet. Teinit mutta myös rouva on aika koukussa kännykkäänsä. Edited October 19 by Densen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted October 19 Share Posted October 19 Minulla on tämä foorumi ja satunnaisesti w-club, mutta siellä höpöttele mitään että millaisia nukkeja haluaisit tai millaisia oheistarvikkeita...laitan joskus kuvia ( jos saan otetuksi) Sitten piti Nakkilan nahkiaispaistamon sivuille päästäkseen perustaa se fb-tili. Silloin tällöin sinne voi laittaa jonkun kuvan. Eipä siinä paljoa ole, ja kun ei ole älypuhelinta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted October 19 Share Posted October 19 Niin joo tuli myös sähköpostiin viesti että mut on hyväksytty "Syödään kalaa" fb-ryhmään - ja voin nyt kommentoida ja julkaista kuvia siellä....paremmalla ajalla laitellaan sitten kalaruokakuvia, niitähän ON. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted October 19 Share Posted October 19 ^ no tämähän onkin kiva juttu, laitoin kalaruokaa ja viinisuositusta, heti tuli kommenttia. Ja se asia että osaan laittaa kommenttia, eli tämä on myös uuden asian opettelua ja se on tässä iässä hyvä juttu, opetella ja oppia uutta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jopotuinen Posted October 19 Share Posted October 19 Eihän tässä voi todeta kuin, että Kisu on kiertänyt tätä elämän kiertokoulua vastapäivään Nooh, itselläkin tuli vasta toi Whatsup... Tosin en sitä koskaan ottanut aiemmin, koska mulla jyrkkä linjaus työ/vapaa. Vapaalla olisi koko ajan piippaillut sitä ja tätä. No Go. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tempokisu Posted October 19 Share Posted October 19 ^ no niinpä. Oli aika kun oli kaikenlaista sairautta ja lääkkeitä ja elämän suunta oli alaspäin. Eipä ole enää. Kyllähän niitä ### juttuja on, mutta vastapainoksi myös vapaa-ajalla tosi hienoja juttuja. Työ ja vapaa on niin erillään toisista että ei tarvitse miettiä. Olen ollut aika vastaan tämmöisiä fb-ryhmiä....mutta ihan kivaahan tämä, olla osa jotain yhteisöä ja jakaa kokemuksia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommi2 Posted October 20 Author Share Posted October 20 Kokemukseni mukaan FB-ryhmät ovat yltiöpositiivisia, mistä kyllä tykkään, mutta siellä ei kannata käydä väittelemään tai korjailemaan faktoja yleensä. Musta toi on ihan jees kun "leikkii mukana", varjopuolena on sitten aika pienestä hampaisiin joutuminen (ulkomaisissa ryhmissä olen nähnyt tällaista). Sitten taas twitter oli väittelyiden pesäke.. kaipa toi X on samaa, lähdin menee muutoksen aikaan. Mulla on ens viikko lomaa, kokeilen pitää myös somelomaa! Jos olen täällä jupisemassa, niin ei sitten onnistunut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts