Jump to content

Recommended Posts

Posted

Joo, hieno vehje, mutta aika voimakkaasti editoitu video, porrasnousuissa oli selvästi käytetty jotain ulkoisia apuja vetämässä/työntämässä ja kuvattu aina vain osin. 

Sitten olisi tämmönen, nyt ollaan jo jäljillä, tuosta vain kevyempi versio. Kokoon taiteltavuudesta plussaa. 

 



 

Posted

Joo, sama neste lämmittää talvella ja viilentää kesällä + estää mahdollisen kennovian aiheuttaman palon leviämisen edes naapurikennoihin 😎

Posted (edited)

Hehkutetaan tuota nyt sitten täälläkin, saman uutisen bongasin myös eilen :) 
Autotehtaalla tuon kanssa puuhattiin, nyt en muista suunniteltiinko sille pelkkä akusto + valmistus, vaiko koko järjestelmä. Luule, että pelkästä akustosta oli kysymys. Aikaa voi olla jo kymmenkunta vuotta vierähtänyt, kun lyötiin homma tulille.
Nykytilasta en tiedä vieläkö niille tuolla akkuja valmistetaan. 
Yksi akku saattaa vielä olla pääaulassa näytillä.
Ja oliskos jopa tämä ollut vielä akku, josta yksi sähköinsinööri otti fyysistä tuntumaa sähköjen kanssa.
Eka ja vika osuma akkujen parissa tehtaalla tähän mennessä.
Kaverin tukka oli jo valmiiksi kihara, niin ei jäänyt mitään fyysistä seuraamustakaan. 

Edited by Jopotuinen
Posted

Avant käytti tähän asti noissa patterivehkeissä Valmet Automotiven akkuja, mutta niissä oli vähän kaikkea, joista saatavuus ei ollut se pienin ongelma.

Posted (edited)

Pioneerihommia taisi hanke tuolloin olla ja Valmetin eka akkuasiakas.
Itse en tuohon osallistunut, joskus jotain kysyivät valmistusprosessiin liittyvää ja tunnin tai pari tein sitten jotain selvitystä.
Ottavatko kaikki akkunsa nykyisin muualta?
Pienivolyymiset uniikit tuotteet ovat aina ongelma ja halukkaat valmistajat harvassa.

Porschen 1. sukupolven 986 Boxsterin kanssa Bosch totesi, että tämä oli sitten vihon viimeinen kerta, kun ryhtyvät Porsche ajovalojen toimittajaksi.
Mikään kun ei kelvannut (laatu), pieni volyymi eikä olisi saanut maksaa mitään. Ja kyllähän niiden kanssa hierottiin, vaihdettiin, palautettiin ja lähetettiin edestakaisin ok/nok/ok... ja ihmeteltiin piirustuksia ja toleransseja. Säätöä oli valokuvioissa ja lyhdyn muodoissa.

Toleranssi varsinkin, lyhdyn aukko lokasuojassa epämääräinen ovaali ja sovitus suunnilleen puskusovituksena jossa heittoa sai olla sen puoli milliä.
Kumpi pielessä, aukko vai lamppu? :D

 

Edited by Jopotuinen
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Accept Terms of Use and Privacy Policy.