Jump to content
IGNORED

Usko tai älä !

Recommended Posts

No tämä mun napakymppijuttu meni niin, että sittemmin edesmennyt äitini oli mtv:llä töissä. Napakymppiin etsittiin Kari Salmelaiselle juontajaparia jolla ohjelmaa koitettiin hieman uudistaa. Joskus siinä noin 25 vuotta sitten. Jäljellä oli kaksi naista joista tuotantotiimin piti valita ja valinnan tekemiseksi kuvattiin 2 jaksoa napakymppiä joista toisen juonsi toinen ehdokas ja toisen se toinen. Kaikki tehtiin kuten oikeassa lähetyksessä mutta ohjelmat eivät tulleet ulos telkkarista. Näitä koeohjelmia varten tarvittiin tietty niitä kilpailijoita ja äitini pyysi sitten minua ja mun saman ikäisiä parikymppisiä kavereita kuvauksiin. Hauskaa oli. Vedettiin aika läskiksi niitä kysymyksiä ja vastauksia. Vähän sen ajan kuvaan nähden härskimmällä linjalla 😀

Kaikenlaisisss muissakin ohjelmissa tuli lapsena pyörittynä. Useimmiten yleisössä. Tupla ja kuitti oli ainakin ja ruutuysi. Olinkohan kymppitonnissakin joskus. Jossain kolmiosaisessa minisarjassa olin ihan näyttelijänäkin pienessä sivuosassa ehkä 10-12 vuotiaana. Esitin pääosanesittäjän lasta. Erityisesti mieleeni jäi erikoisena asiana se, että palkkaa sai enemmän siitä, kun käytin jossain ulkona kuvatussa jaksossa omaa talvihaalaria enkä tarvinnut puvustuksesta vaatteita. Siitä sitten maksettiin jotain extraa.

Toinen mikä on jäänyt hyvin muistiin oli yläasteen työharjoitteluviikko jonka vietin uutisryhmän kahden miehen mukana. Haastattelija ja kuvaaja. Suhattiin tekemässä lyhyitä uutispätkiä aamuteeveelle eri puolilla pääkaupunkiseutua. Jossain päiväkodissa, paloasemalla ja jossain ravintotutkimuksessa jossa maisteltiin mm sinisiä sipsejä. Minä vain seurailin lähinnä vieressä.

Edited by Densen

Hauska tarina!

Itse olen ollut Ylen studiolla joskus aivan 60-luvun lopulla, isä oli silloin siellä jossain haastattelussa.

Kulississa myös tuli kuvatuksi. lähinnä jonkun kameraukkelin ajanvietteenä ipanan  kanssa. Ei mitään hajua minkä jutun kulissit oli kyseessä.

Jännä miten ulos tulevasta tuotoksesta osataan kehittää kaikkea ilmastolle "ystävällistä" tai ainakin päästöjä alentavia aineita,  adblue on tehty ureasta, vähän hämmentää vaan tämä liquid methane, onko se siis nestemäistä pierua? mahtaa olla kiva käydä tankkaamassa 😖