Jump to content
IGNORED

Autot ja autoilu


Recommended Posts

Nyt on jytinää ja jytkettä, Mercedes-AMG GT 63 S X290
Syksyllä tein ensituttavuutta tuon kanssa ja voi elämä mikä peli! 

Kyllähän autoissa pitää olla vähintään 8 sylinteriä. Ja silloin kun sekään ei oikein riitä, niin tehdään siitä sähköavusteinen :)

Nämä tekniikat yhdessä heittävät tämän 0-100 2,7 sek. Nopeamminkin se kävisi, mutta kun asfaltti rypistyy alta, niin joutuu hieman alussa himmailemaan.
Mutta voe pojat, ei se haittaa, tuossa lähdössä välikorvan elin laittaa tajunnan sumenemaan eikä sitä alun hidastelua edes huomaa :D

Mainittakoon vielä, että auton viisiovinen. Saksalainen kollega kertoi ratkaisun olevan suorastaan nerokas. Kuinka helppoa se onkaan siinä keittiöpöydän äärellä pikkurouvalle perustella uuden perheauton hankintaa, kun isukille ei nyt tarvitakaan erikseen sitä urheiluautoa. Aivan :)

Keväällä rullaa tehtaalta ekat esisarjan autot ja syksyllä sitten sarjastartti ja yksinvalmistuksena Uki:ssa.

image.thumb.jpeg.7ea8b370a24d14ecc3f60750e57ee446.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Juu, ihan virkajuttuja nämä.
Ja kyllä meilläkin keittiöpöydän äärellä tuo keskustelu käytiin, vaikkakin laihoin tuloksin :D

Mitä auton hintaan tulee, niin hinta tipahtaa ihan kohtuulliseksi kunhan muistaa kruksata nuo sähköavustukset kuormaan mukaan. Veholta näitä saa. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Mitähän sitä seuraavaksi? Varmaan joku muodikas sähköauto, mutta sellaiset mielenkiintoiset autot joihin rahat riittää, on aika vähissä toistaiseksi. Joku nykyajan Octavia RS eli i4 M50 olisi ehkä vähän sinnepäin, mutta ei se nyt oikein erityisesti säväyttänyt. 

Nykyinen on tommoinen 5srj farkku, eikä tuossa nyt suuremmin vikaa sinällään ole, ajoa vaan tulee nykyisin aika paljon ja tankkia saa etenkin E85:lla olla täyttämässä jatkuvasti. Toisaalta en jaksaisi sitten temppuilla latauksenkaan kanssa. Mökillä tohon seinään saisi laturin, mutta kaupungissa ei ole omaa latauspaikkaa ja lähistön tolpat on aika hyvin miehitetty jatkuvasti. 

540.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eilen sattu tulemaan telkkarista jakso Lambon Aventador tehtaalta, Sant'Agata, Bolognese. 

Siinä olisi myös auto kohillaan, V12 ja 700 hp ilman sähkö avustimia :)

Se mikä tuossa on oikeastaan erikoisempaa, niin Jopo on myös sekaantunut tuohon hard top versioon. Lambon kanssa yhteistyö päättyi vasta viimevuoden lopulla, koska mallin EOP. Itse olin ajatellut hommailla tämän saattohoidon kunnialla loppuun ja eläköityä samassa yhteydessä, mutta se ei kaikista pyynnöistä huolimatta vielä onnistunut.

Yhteiset hommat tämän mallin osalta meillä alkoi jo kymmen vuotta sitten, muistelisin että 2012. Kiusallista siinä tuohon aikaan oli vaan se, että hommailin samaan aikaan juttuja myös Marussialla Moskovassa.
Nimittän, olihan suorastaan irvokasta matkustaa Moskovasta Sant'Agatan kylille suoraan Lambon tuotekehitykseen paikasta, jossa samaan aikaan surutta kopioitiin Aventadorin ratkaisuja.
Asia hirvitti, sanalla sanoen aivan vitusti, pelkäsin tulevani vähintäänkin ammutuksi. Mutta asia ei koskaan paljastunut.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Accept Terms of Use and Privacy Policy.