RitcheyStanton Posted December 24, 2022 Posted December 24, 2022 Avataas tämmönen niin ei hautaudu tonne toisaalle pelkästään. Voi pistää omia,plussia ja miinuksia ym sekavasti polveileva. Itsellä tosiaan pari, Tunturi Matrixx Minion ja Parkpren ennytmuistatarkkaamallia. Plussana voi laittaa että ylläpito on halpaa ja osiakin vielä löytyy. Hintaansa nähden hyviä käyttöpyöriä ja uskaltaa jättää vartioimatta jos ei nyt mikään aivan helmi ole. Koronan aikaan vähän tuntui näiden hinnat karkaavan mutta nyt on taas siellä järkevämmässä tasossa. Käyttöarvo varmaan lähes aina erittäin hyvä hintaan nähden. Tunturissa ainoa ongelma oikeastaan on se, että satulaputki ja -tolppa ovat solmineet vähän liian tiukan liiton. Jouduin ostamaan uuden satulan että sain istuinkorkeutta pudotettua jonkun 1,5 senttiä. Vanhallakin kyllä ajeli mutta ihan pikkasen korkealla se oli.
Nickname Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 Löytyy täysjäykkä Kona Hahanna vm.-97 muistaakseni, vaihdettu tosin nykyaikaisemmat halvanpään vaihtajat Sram x5 on siis 2x10. Pärjää hienosti samoilla poluilla millä nykyaikaisella etujoustollakin, iso plussa siitä että ysärimaasturit on paljon hienompia ulkonäöllisesti kuin nyky kamppeet, pois lukien teräspyörät. Miinusta pitää antaa siitä että varaosia ei välttämättä löydy ihan joka pyörävuokraamosta enää, viime syksynä meni jarrupalat Syötteellä ja en sieltä vuokraamoista uusia saanut ja lähin pyöräliike tai motonet oli 40km päässä ( en jaksanut lähteä ), on siis vannejarrut, tuo ei tietysti ole ongelma jos pitää vähän varaosia mukana tai muistaisi katsoa pyörän kunnon ennen reissua.
Densen Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 (edited) Mulla oli Kuwahara explorer. Alumiinin värinen, punaiset tekstit. Tai mulla oli niitä kaksikin. Ensimmäinen varastettiin ja vakuutusyhtiö pakotti ostamaan uuden samanlaisen tietystä liikkeestä (Kuppa-Veljet). Olisin halunnut vaihtaa juuri Fillarilehden testissä pärjänneeseen periaatteessa saman hintaiseen Raleigh m400 pyörään jossa stx-rc osat. Siinä oli tosi hieno tummanvihreä metalliväri joka liukumalla vaihtui kohti sinistä. Edit. Torista löyty kuva joltain myyjältä. Raleighistakin löyty kuva. Tuollaisella ajelisin kauniina päivinä mielellään edelleenkin. Runko oli tosi hieno. Ja hyväksikin todettu. Itsekin kävin lyhyellä koeajolla silloin ja kyllä harmitti kun jouduinkin ottaa kuitenkin uuden Kuraharan. Edited December 28, 2022 by Densen
MRe Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 (edited) Kauppa-Veljet Legendaarinen kauppa josta välillä löytyi hyviä tarjouksiakin. Mut joo, mulla on Kona HeiHei vm -92 tjsp. Titaanirunkoinen -90 -luvun xtr-osilla (paitsi Codan billet-kammet). Hieman väriosaa myös mukana. Nyt vähän tyylittömät Table Top-renkaat, mutta ei tuolla enää ajetakaan, vaan se on verstaan seinällä. Pari vuotta sitten sain käsiini -90 -luvun Marzocchi XC700-keulan, minkä huollatin Riihimäellä. Etukiekko on radiaalisesti puolattu, takakiekko luonnollisesti puoliradiaalisesti. Edited December 28, 2022 by MRe
tommi2 Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 Onko toi Hei hei? Mä olen mieltänyt sen täysnotkupyöräksi...
tommi2 Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 Sama juttu, Kuwahara Nagano, joku väitti että siinä on oikein hyvä runko, mutta sain selville että se on jenkkien halpismerkki Pacific. Myös Scott Peak oli ysärillä, mutta en sitäkään ole pitänyt.. 2012 tai jotain annoin kaverille. Se oli mun eka sinkula, eli tein siitä sellaisen kun oli takahaarukassa sentti tai jotain säätövaraa... 99 tai 00 tämä tapahtui.
MRe Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 4 tuntia sitten, tommi2 kirjoitti: Onko toi Hei hei? Mä olen mieltänyt sen täysnotkupyöräksi... Wanhaan hywään aicaan oli vaan ht:ta tai täysjäykkiä. Mun eka ”maastopyörä” oli Nishiki Timbuk. Sen jälkeen mentiikin syvään päähän ja seuraava oli Cannondale Killer V900. Olisko Lauttasaaresta ostettu? Sieltä kuitenkin hain elastomeerikeulan cännäriin. En muista liikettä, mutta mielestäni ei ollut Lauttasaaren pyörähuolto. Olisko ollut joku Matinkylässä? Sitten cännäri vaihtui Velosportin avustuksella Marin Riftzoneen, mikä oli jo täpäri. Purin sen kokonaan ja kasasin uudelleen paremmilla osilla. Kuten uusilla Mavicin kiekoilla ja Maguran hydraulisilla vannejarruilla. Sen pariksi tuli sitten tuo Kona.
YT Posted December 28, 2022 Posted December 28, 2022 (edited) Ysäritäysjuusto. Runko on vielä tallessa. Tosin ei ole enää nuo alkuperiset takaiskari ja keula. Edited December 28, 2022 by YT
Recommended Posts