Jump to content
IGNORED

Viimeisin harkintasi (ei hankintasi)

Recommended Posts

Tepastelu on oikeinkin hyvää kalorien polttoa, lisäksi mainiota kokovartalon kevyttä lihasjumppaa.

Se, mitä jostain syystä ei valisteta, niin on se tuosta seuraava pieni "kylläisyyden tunne", eli ei sillein tule tarvesta ruokakomerolle rapistelemaan. Kaipa se on seurausta siitä palaneesta energiasta.

Meillä vietetään yleensä se tipaton syyskuu. Syistä tähän en nyt viitsi avautua :D

Maksa on siitä hyvä kaveri, että se toipuu jo parin viikon kuivattelusta ja kuukaudessa se onkin jo kun uusi :)

Edited by Jopotuinen

Mä en ole tuota koskaan uskaltanut/saanut tehdyksi. En ihan hirveästi tykkää verikokeessakaan käymisestä. Joudun katsomaan toisasaalle kun kerran meinasin pökrätä. Onneksi en ole harvinaista veriryhmää niin ei ole niin paineita.

Mun harkinta on parkkipyörään parkkirenkaat. Kokeilisko Continentalin Kryptotalia DH kyljillä vai Assegai DHRII kombo DD kyljillä. Ja ostaisko DC pyörään sentin lyhyemmän stemmin. Ja pitäiskö ostaa samalla parempi kuitutanko. Parkkipyörän OneUp stonga on tosi hyvä.

Että itäisköhän tässä joutomiehenä jeesata taas Rouvaa vähän nuissa huusholli hommeleissa. Toki normiaskareissa, kuten tiskikone ja safkan hommailu on ihan normi puuhastelua, mutta nyt kyse lähinnä jotain erikoisoperaatio luontoista.

Uunin putsausta olen tuuminut tuossa jo muutaman päivän.
Hanke on savolaisittain vaiheessa aloittamista vaille valmis.

Täytyy kai tästä sitten lähteä, onkohan vaan mitään tarkoituksenmukaista tököttiä jemmassa?

Vuosia puhdistamatta ollut uunin lasi on aika hankala. Jouduin lopulta mekaanisesti raaputtamaan veitsellä irti ne siihen kiinni jämähtäneet ruskeat pisteet. 

Pinttyneisiin suihkun kaakelisaumoihin (mustat pisteet erityisesti) ei ole myöskään tuntunut mikään tehoavan. Lopulta sain vinkin yhdeltä työkaverilta aineesta joka toimi. https://www.allergiakauppa.fi/domestos-pro-home-pois/p/000989/?gclid=Cj0KCQiAtbqdBhDvARIsAGYnXBO7l0HvtRtJhDuFw3xVcJj3ZUiDKoCN0eJYi1fT-8nX7WUU3LdNvUsaAqdAEALw_wcB#description

Silikonisaumoihin ei auta. Ne pitäis vaihtaa.

Olen käyttänyt keraamisten liesitasojen puhdistukseen tarkoitettua Dr. Beckmannin puhdistusnestettä myös kylpyhuoneen kaakeleiden ja saumojen putsaukseen. Vaatii myös jynssäystä, mutta semmoinen elbow greasen käyttöhän tekee hommasta äijäystävällisemmän ja tuo tiettyä lisätyydytystä sen lisäksi että tulee (riittävän) puhdasta jälkeä.

Tehokkaampiakin aineita varmasti on, mutta tykkään enemmän mahdollisimman iho- ja ympäristöystävällisistä.

Haluan yllyttää kaikkia verenluovutusta harkinneita unohtamaan enemmät harkinnat ja hyppäämään pää edellä avantoon!

Olin itse jonkin verran neulakammoinen, mutta otin sen kannusteena. Ja kyllähän se kammo katosi viimeistään siinä vaiheessa kun rupesin käymään plasmanluovutuksessa kahden viikon välein. (Ei ollut harvinainen veriryhmä, mutta silloin tarvittiin tiettyä vasta-ainetta, jota varten tarvittiin halukkaita luovuttajia, joiden ihon alle olkavarteen laitettin kapseli...)

Vastenmielisyys verta kohtaan on toki biologian sanelema juttu, mutta ehkä senkin voi ottaa lisähaasteena?

^^ Homeen tappajaa, eli hypokloriittia näyttäisi olevan ja vahva emäs, pH 12,5.
Tuolla saa myös vetoa lavuaarin viemäriin, vaikkakaan ei sinne tarkoitettu.

Huomioitavaa

Älä käytä värillisille saumoille, puulle, alumiinille, vanhalle emalille, elaksoidulle metallille, vinyylille, kumille, linoleumille, tekstiileille tai nahalle. Ei saa sekoittaa muiden aineiden kanssa. Sisältää valkaisevaa natriumhypokloriittia.